Карахме голяма част от гамата на Merc-AMG. Е 63 звучи, като Бога на гръмотевиците. Галерия
Една от изненадите за нас бе, че Mercedes-AMG GLA 45 също бе една от най-добре звучащите коли на събитието. Да, AMG-то с тази с най-малко цилиндри и с най-малък работен обем звучи епохално. Припомняме, че този модел се задвижва от най-мощния 2-литров 4-цилиндров агрегат в серийно производство – 381 к.с., 475 Нм, 4,2 сек до сто и максимална скорост от 270 км/ч, когато колата е поръчана с AMG Driver’s пакета.
AMG GT? За съжаление колата от водещата снимка бе само за статична презентация, но и докосването до нея бе приятно преживяване. На волана пише ‘1 of 500’, защото този Mercedes-AMG GT C Roadster Edition 50 е специално изпълнение по случай 50 години AMG (повече за Edition 50 ще научите, като кликнете на това GT), неговият двигател бе наличен за каране дори в по-мощна форма в E 63.
Това е и колата, която най-много ни хареса - Merc-AMG E 63 е доооста впечатляващ. Боядисаният в Polar White седан вдига 100 за 3,5 секунди, нещо което изпитахме в упражненията за ускорение и слалом около конусите на летището в Лесново. И да, естествено, че ни се искаше да изключим всички системи, да оставим колата само със задно (4Matic+ системата го позволява) и да изрисуваме полосата с дебели, черни графики. Но просто нямаше как да стане.
Първо инструкторите от германия нямаше да го позволят и второ – управата на летището нямаше да бъде много щастлива, че ще трябва да инвестира още пари в подновяване на маркировката на полосата. Но пак – близка среща и каране на голяма част от AMG моделите на марката не се случва всеки ден. Другите AMG-та бяха E 43 в изпълнение комби (3-литров V6, 401 к.с., 520 Нм, 4,6 сек, 250 км/ч), C 43 със същия битурбо V6, но с 367 к.с., 520 Нм, (4,7 сек до сто) и GLC 43 със същото задвижване.
Хибридната гама също бе налична за тест, но ние наблегнахме на AMG-тата (Извиняваме се, Mercedes), пикапът X-Class изненадващо присъстваше преди официалната си премиера, а новият Mercedes S-Class демонстрира системите си за автоматично спиране и паркиране. Разгледайте галерията, след което може да кликнете на това комби, което е едно от любимите ни.
Текст и фотография: Иван Монев