Официално: Lamborghini Urus. Колата вдига 100 за 3,6 секунди, задвижва се от 4-литров битурбо V8
Да, ако сте се надявали на 6,5-литровата V12-ка от Aventador и на 5,2-литровата V10-ка на Huracan, ще останете разочаровани. Но не трябва, защото колата е супер яка, а моторът и е версия на този, който (меко казано) движи Audi RS 6 – 4-литрова битурбо машина с 650 к.с. и 850 Нм. Показатели, достатъчни за спринт от място до 100 км/ч за 3,6 секунди и максимална скорост от 305 км/ч. Супер.
Динамика, която е една идея „по-слаба“ от тази, която сме свикнали да асоциираме с колите на Lambo, но и която е доста стабилна за 4-местен автомобил с 600-литров багажник. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична, а задвижването – както се очаква – е на четирите колела.
Дизайнът? Според нас Urus изглежда точно, както трябва да изглежда един Lambo SUV, а присъствието му на живо определено ще бъде още по-респектиращо. Базово колата идва с 21-инчови джанти, но 23-инчовите са много удачна опция за Urus.
Друго? Чакаме официалния пресрелийз от Lambo, но знаем също, че Urus е и най-… икономичният модел на марката, правен някога. Сериозно, така казват от topgear.com и причината е в системата за деактивиране на цилиндри ба V8 мотора, която работи под 3000 об/мин и позволява на мотора базовите 235 Нм. В този режим автомобилът може да се задоволи само с 12,7 л/100 км. Що се отнася до цената, в Европа тя започва от 171 429 евро без данъците и таксите обаче.
Разгледайте галерията, след което може да кликнете на снимката долу: Porsche Cayenne Turbo срещу Lambo Urus. Досега Cayenne бе най-спортният SUV, но италианците изкарват SSUV. Картинката ще ви отведе до материал с подробно сравнение и галерии на двете коли.