Mercedes показа интериора на новата G-класа. 5 неща, които трябва да знаете за него

  • Галерия с 6 снимки Галерия с 6 снимки

13 Dec 2017

Много по-просторен е. Оригиналният G-Wagen е проектиран през 70-те години, когато очевидно хората не са имали колене. За толкова голяма кола вътрешното пространство е комично скромно. Едрият представител на интелигенцията зад волана обикновено е сгънат на четири, с ухо, долепено до стъклото, като детектив в роман.

Новата G-класа (вече няма да е Wagen) стъпва на изцяло нова платформа, разработена специално за нея. Това е безумно скъп ход от страна на Mercedes в епоха, в която дори конкурентни компании се обединяват, за да споделят разходите по обща платформа. Представете си какво се е случило тук – наложило се е да направят изцяло нова платформа, за да може да изградят новата G-класа да изглежда като старата, но да е много по-модерна, по-безопасна и по-лека.

В числа това значи 150 мм повече място за краката, 38 мм повече място за раменете и 68 мм повече място за коленете.  И понеже продължава да е квадратна като гардероб, а и мигачите са в ъглите, G ще е много лесна за паркиране.

Сигурност и удобство. В интериора има и други нововъведения. Както се сещате, старата G-класа е измислена преди епохата на мобилните телефони. В новата обаче е пълно с джобчета и ниши, в които да сложите своя телефон, за да се зарежда безжично.

Запазени са и някои уникални детайли – като дръжката за пътника до шофьора. Което е било много сериозно изпитание за специалистите по краш тестове – все пак тя се намира точно там, където ще отиде главата му в случай на катастрофа... И все пак традициите са си традиции...

Техника от S-класа. Един от неписаните закони на автомобилната индустрия гласи: „Техника, която е била представена в S-класата, постепенно ще бъде пренесена във всички останали коли”. Мда, G-класата отдавна очаква момента, в който ще получи своите технологии за полуавтономно движение – спазване на лентата, адаптивен круиз контрол и т.н. Ето защо новият G е взел назаем воланът от S-класата.

Това включва и йонизатор за въздуха, огромни екрани (тази част от инфотейнмънт системата всъщност е разработена в България) и дори същият климатик, като в S.

Седалките се подгряват и вентилират, напълно електрически са (те пък идват от E-класата) и осигуряват отлична странична опора, защото G-класата все още ще обича офроуда.

Таблото е препратка към стария модел. Знаем, че е трудно, но опитайте да се абстрахирате от двата големи екрана и разгледайте вентилационните отвори – наистина има нещо, напомнящо за кръглите фарове на предшественика. Материалите, разбира се, са достатъчно елегантни и масивни, като за името G-клас. Всичко е от метал или дърво, има го и класическият бутон за блокиране на диференциалите.

Ще има много опции. Шефът на програмата на Mercedes за G-класата разказва следната история: „При нас дойде клиент и каза, че иска таблото му да е от маслиново дърво. Казахме му „окей”, но той продължи: „Не, не, искам да е от моята маслина”. Добре, изпратихме екип в Италия, отряза дървото (което изобщо не беше подходящо като форма и възраст за безсмъртие в германски всъдеход), оформихме го и направихме интериора му точно от това дърво.”

Разказваме това, защото G-класата, като нишов автомобил, ще се придържа точно към това внимание към детайла. Отделът Designo ще се грижи за поръчките за странна кожа и ще добавя табелки там, където клиентите очакват.

През последните четири десетилетия на света се появиха над 300 000 G-класи и абсурдното е, че най-успешните години за модела бяха 2016 и 2017. 80% от всички тези коли още се движат, което е забележително. Новата изглежда има амбицията да продължи тази традиция.

За десерт цъкнете тук, за да си припомните Защо Defender умря, а G-класата продължава да живее!

Първородната Godzilla!