Ще си купувате McLaren F1? Ще плащате по 50k долара за смяна на гуми. Вижте и другите разходи по поддръжката на легендата. Видео

  • Галерия с 11 снимки Галерия с 11 снимки
  • Пребоядисване в завода на McLaren - 300 000 долара Пребоядисване в завода на McLaren - 300 000 долара
  • Смяна на съединител - 50 хил. долара Смяна на съединител - 50 хил. долара
  • Гумите трябва да се сменят на три години, което е чудесно... Гумите трябва да се сменят на три години, което е чудесно...
  • ... ако при смяната им не се налагаше наем на писта и пилот, за да бъде насторено окачването за новите гуми ... ако при смяната им не се налагаше наем на писта и пилот, за да бъде насторено окачването за новите гуми
  • Знаехте за този багажник, нали? Знаехте за този багажник, нали?
  • Златното фолио за изолация на изпускателната система за щастие не се сменя при нормална експлоатация Златното фолио за изолация на изпускателната система за щастие не се сменя при нормална експлоатация
  • 6,1-литровият V12 на BMW произвежда 627 к.с. 6,1-литровият V12 на BMW произвежда 627 к.с.
  • Среща на собствениците на 25% от произведените екземпляри Среща на собствениците на 25% от произведените екземпляри

14 Dec 2017

McLaren F1 e рядка кола. Произведени са стотина – 64 „нормални“, пет прототипа, 28 състезателни, три F1 GT и пет F1 LM. Повечето живеят в топли гаражи със следене на влажността и екип от експерти, посветили деня си на постоянни грижи за колата. Причината е ясна – от кола, McLaren отдавна се е превърнал в инвестиция, а цената на най-добре запазените екземпляри надхвърля 15 млн. долара.

Какво обаче се случва, ако шофирате своя F1 като нормална кола и не разполагате със собствен екип за поддръжката му? Отговорът ще намерите във видеото с някой си Брус Уейнър (приликата с Брус Уейн само на нас ли ни прави впечатление?), който е притежавал F1 за няколко месеца. След което го е продал, смутен от фантастичните суми за поддръжка, с които го таксува компанията от Уокинг.

Уейнър купува колата карана за почти символичната на фона на всичко останало сума от 1,2 млн. долара. Бившият собственик му споделя, че купето е излязло от завода сребристо, но след това е било пребоядисано от McLaren във Volcano Orange срещу близо 300 000 долара. И въпреки пълното разглобяване в завода на компанията преди само четири месеца, Уейнър скоро е изправен пред чека за първото сервизно обслужване. Резервоарът трябва да се сменя на всеки пет години срещу 100 000 долара. Съединителят също се сменя на три години, независимо от пробега, и това излиза 50 000 долара. Вероятно Уейнър е имал и по-икономични варианти за смяна на гумите, но историята, която разказва за тях наистина звучи забавно – смяната на двата чифта му излиза 50 000 долара, защото в сметката влиза и пренастройката на окачването на писта (плюс хонорар за пилота, екипа, наем за самата писта). Вече десетина лева за баланс на джантите в квартала не ви изглеждат много, нали?

В случая на Уейнър резултатът е че малко след кратката връзка с McLaren, продава колата. Започваме да разбираме космическите суми, които достигат тези коли по аукционите…

 

Лукс от Китай!