Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ с 435 коня от редови шестак. AMG връщат кръглите ауспуси, ура!
Защо се радваме за кръглите ауспуси, които последно видяхме при 55 AMG версиите на SL R230, SLK R171, CLS C219 и компания? Ами, от една защото седят доста добре, но най-вече заради това, че малко се уморихме да гледаме готини коли на Mercedes с фалшиви накрайници, нарисувани с хром или пък от онези с четирите яки трапецовидни „тръби“, които се оказват само декорация, зад която седят два истински ауспуха.
Но, спираме с тази тема и към новия Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+, който изглежда доста яко, не само заради ауспусите. Колата е предвестник на по-мощната версия 63, която ще дойде с 4-литровия битурбо V8 и носи новото означение 53, зад което с крие нов двигател: 3-литров 6-цилиндров редови с две турбини. Той генерира 435 к.с. и 520 Нм, като сгушеният между мотора и 9-степенната скоростна кутия стартер-генератор добавя още 21 к.с. и 250 Нм, в режим на пълно натоварване. Функцията се казва ‘EQ Boost’ и е възможна благодарение на 48-волтовата ел. система на колата.
Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 4,5 секунди и максимална скорост ограничена на 250 км/ч. Ако се поръча опционалният AMG Driver’s пакет последната се вдига на 270 км/ч. Не очаквайте обаче Drift Mode, който вероятно ще дойде с по-мощния CLS 63. Петдесет и тройката разполага с 9-степенен автомат и 4MATIC+ система, която се държи предимно, като задно, насочвайки тяга и към предната ос по преценка на компютрите.
Друго? Автомобилът се предлага с доста асистиращи системи, в това число и такава за полу-автономно шофиране, джантите са 19- или 20-инчови, а AMG Ride Control+ въздушното окачване се грижи за повдигането на автомобила при неравности и за спускането до асфалта, когато се кара бързо.
Паралелно с Merc-AMG CLS 53, 3-литровият битурбо шестак излиза още опакован в E-Class купе и кабрио дрешки. Двете модификации също носят означението 53, като и останалата част от техниката им е на практика идентична с този CLS. Разгледайте галерията и гледайте видеото.