Второто поколение BMW X4 наследи модел на едва четири години. G02 идва със 7 мотора


15 Feb 2018

Нови технологии и две версии M Performance са лайтмотивите при представянето на новото X4 на BMW. Но трябва да има нещо по-съществено, за да се наложи успешното първо поколение да бъде заменено след само четири години производство и преди да получи съществено обновяване или LCI, както се нарича това при BMW.

G02, както е заводското означение на модела, използва сериозно количество алуминий, за да свали 50 кг от масата на предшественика си. Освен това центърът на тежестта е значително по-ниско от този на новото X3. Аеродинамиката пък е подобрена с 10% спрямо предшественика. BMW дори съобщава дълбочина на газене от 500 мм, което е чудесно, макар да не се сещаме за собственици на X4, които използват колата за офроуд, въпреки че xDrive е серийно оборудване за всички версии.

Зад огромните ноздри на бъбрековидната решетка се нанасят цели седем двигателя. Четири са дизелови – 20d (190 к.с., 400 Нм), 25d (231 к.с., 500 Нм), 30d (265 к.с., 620 Нм) и M40d (3-литров шестак, 326 к.с., 680 Нм). Бензиновите предложения също звучат много добре – 20i (184 к.с., 290 Нм), 30i (252 к.с., 350 Нм) и M40i (360 к.с., 500 Нм). Върховият дизел вдига 100 км/ч за 4,9 секунди, а бензиновият топ мотор сваля още една десета от секундата от това постижение.

В интериора промените са в посока на повече пространство – 37 мм повече, ако трябва да сме конкретни. Това е стойността за краката на пътниците отпред, още 27 мм увеличение пък получават тези отзад. Багажникът също е по-голям, но това едва ли ви вълнува, ако сте предпочели скосения покрив на X4 пред по-практичния му събрат X3.

Новият кокпит на BMW ви е добре познат от останалите модели на баварците. Налична е последната чувствителна на допир технология iDrive, имаме нов волан, и прекрасен панорамен покрив. Гласовото управление на много от функциите е серийно.

Въпросът е дали новият модел е толкова по-добър от предшественика си, или старият X4 ще ни липсва…

Сбогом V10!