Merc C63S T-модел vs Audi RS4 Avant. Забележително сравнение и силна фотографска работа!
Много близки на хартия, но твърде различни на живо. И все пак кое е по-доброто комби? Въпросът задава спортният редактор на TopGear.com. И ето как отговаря:
И двете коли имат множество общи черти, делят ги едва 10 кг (Merc е по-тежкият, 1725 кг), ускоряват до 100 км/ч за 4,1 секунди, имат еднакви багажници с обем по 1510 литра, дължината им се различава с едва сантиметър и имат минимална разлика от 4 г/км в изхвърляните емисии въглероден диоксид.
Но философиите им са съвсем различни. Audi се фокусира върху сигурността и чистата скорост, като изпраща 450 к.с. и 600 Нм от 2,9-литров V6 към всички колела. Merc? При него задните колела трябва да се справят с комбинацията от 510 к.с. и 700 Нм от 4-литров V8.
Тази кола няма нужда от специален дрифт режим. Идва стандартно. Тук трудното е не да влезеш в дрифт, а да не го направиш. За сравнително тесните гуми с широчина от 265 мм е истинско изпитание да се справят с колосалния въртящ момент. Всяка особеност по настилката, която може да доведе до загуба на сцепление, се възползва да подхлъзне задния мост – маркировка, светлоотразители, капка вода.
Audi преработи звука на шестака си и той вече звучи доста по-остро, но играта му приключва сравнително рано при 6250 об/мин. Дори Bentayga V8 се развърта повече… 8-степенният автоматик е бърз, а изявлението на Audi за спринт до 100 км/ч за 4,1 секунди е смехотворно, защото на практика колата се справя за близо 3,5 сек. За сметка на това Benz-ът трудно би се добрал дори до заводското обещание от 4,1 секунди.
Но не времената са най-важното. По отношение на сцеплението C63S е с една идея по-добре, когато говорим за междинно ускорение – там по-големият въртящ момент си казва своето и щутгартският продукт има малко предимство от 50 до 100 км/ч. На пътища със завои обаче двойното предаване те вади от кривата по-рано и скоростта е много по-лесна за контрол.
Merc-ът има и други недостатъци. Вътре е по-шумно, има повече вибрации и като цяло колата уморява повече. Седалките не са така дебели, настилката се чувства по-чувствително. И все пак това е колата, която те кара да усещаш какво се случва. Воланът, диференциалът, цялото това създание предава толкова много чувство, кара те да си мислиш, че държиш юздите на диво животно. В режим Comfort е по-агресивен от RS4 в Dynamic. По-атлетична и по-ангажираща кола е.
И все пак това са малки семейни комбита. Значи трябва да умеят да правят и нещата, за които са предназначени малките семейни комбита. Да приютяват деца и кучета. А в това отношение Audi-то е ненадминато. Интериорът е по-добър, материалите са по-качествени, интегрирането на техниката е почти съвършено. Пространството е повече, управлението е по-лесно, скоростната кутия е по-плавна. За изненада не е по-икономично, но има уроци, които Mercedes може да научи от Audi по отношение на семейния живот. И в същото време има далеч по-съществени за две спортни коли уроци, които Audi може да научи от Mercedes: как шофирането да носи забавление.