26 години Mercedes-Benz C 36 AMG. Първият съвместен модел на Merc и AMG е култова машина

  • Merc C 36 AMG в доста рядкото тъмнолилаво. Галерия с 11 снимки. Merc C 36 AMG в доста рядкото тъмнолилаво. Галерия с 11 снимки.
  • 199-та: дебют на C-Class  W202 в DTM. Моделът наследява култовият 190. 199-та: дебют на C-Class W202 в DTM. Моделът наследява култовият 190.
  • W202 DTM се задвижва от с 2,5-литров V6 с 440 коня. W202 DTM се задвижва от с 2,5-литров V6 с 440 коня.
  • И моделното семейство на AMG, първия ред отляво: 300 E 6.0, 300 SEL 6.8 AMG, E 50 AMG. На втория ред от ляво надясно: SL 55 AMG, C 36 AMG и SL 73 AMG. И моделното семейство на AMG, първия ред отляво: 300 E 6.0, 300 SEL 6.8 AMG, E 50 AMG. На втория ред от ляво надясно: SL 55 AMG, C 36 AMG и SL 73 AMG.

26 Jan 2010

Септември 1993-та, вниманието на препълнената изложбена зала във Франкфурт е съсредоточено върху щанда на Mercedes-Benz. Кратка реч, покривалото вече е на земята, а под тавана на сградата изгрява нова звезда - тази на Mercedes-Benz C 36 AMG. Знаков модел, култов модел.

Колата нещо невиждано от марката. Означението на лявата страна на задния капак не е с три цифри, а с две. Отдясно пък стоят три инициала 'AMG'. Светът става свидетел на премиерата на първия модел на марката, чиято разработка е плод на съвместно сътрудничество между Mercedes-Benz AG и тунинг компанията от Гросапах AMG, в резултат на договор сключен помежду им през 1990-та година. Автомобил, който е своеобразен генезиз на едно култово партньорство. Четвърт век по-късно наследството на това партньорство се нарича Mercedes-AMG, а гамата му включва над 51 (толкова преброихме в сайта им) модела и модификации.

Обратно към Mercedes-Benz C 36 AMG. Върховата версия на моделното семейство W202 (наследило култовата 190-ка W201) е призвана за се опълчи на BMW M3 E36. AMG решават да използват доказания 3,2-литров редови 6-цилиндров двигател, който работи безпроблемно в E 320 модификацията на неразрушимия Merc W124. В Гросапах обаче подлагат машината на сериозни модификации – резултатът е работен обем от 3606 куб.см, максимална мощност 280 к.с. и 385 Нм максимален въртящ момент.

C 36 AMG е с 25 мм по-ниска от регулярната C 280, а екстериорът и може да се нарече доста скромен за природата на колата. Отворът в редната броня е незначително по-голям, праговете са малко по-изпъкнали, а отзад стърчат два правоъгълни накрайника. Спирачната система е заета от SL 600. Щедрите дискове и апарати се побират в 17-инчовите колела с гуми 225/45 и 245/40, а скоростната кутия е 4-степенна автоматична (с произход S-Class), като след 96-та се монтира 5-степен автомат. Динамиката е подобаваща: 0-100 км/ч за 6,7 секудни и максимална скорост ограничена на 250 км/ч. Неограничена C 36 може да развие малко над 270 км/ч.

Производството на модела започва в началото на 1994-та и продължава до края на 1997-ма. Направени са около 5200 броя, преди C 36 да бъде наследен от C 43 AMG, в която вече работи 4,3-литровия V8 М113 – първият C-Class с V8. И макар колата да е по-мощна от предшественика си, за мнозина C 36 остава по-култовата модификация, както заради редовия си 6-так, който е по-лек и допринася за по-добрата управляемост, така и заради мястото в историята, което заема този автомобил. Днес в mobile.de могат да се открият свестни екземпляри с цена от около 7-10 хил. евро, като най-скъпият е от 95-та, на под 60 хил. км и цена 23 500 евро.

Честити 26 години C 36 AMG! Разгледайте галерията, след което може да кликнете на този Mercedes-Benz SL 73 AMG, който излиза шест години по-късно. В материалът ни ще намерите яки снимки, както и 7 причини защо колата е един от най-готините роудстъри правени някога.

Текст: Иван Монев