Ед Чайна присади 16-клапанов мотор на Golf GTI и задраска буквата ‘I’ от означението. Видео

  • Галерия с 20 снимки. Галерия с 20 снимки.

03 May 2018

Това е първият епизод на ‘Garage Revival’, новите серии на Ед Чайна, който напусна ‘Wheeler Dealers’, поради неразбирателство с новите шефове на продукцията. Първи епизод, който е доста обещаващ.

Предаването проследява доста детайлно (доколкото детайли могат да бъдат събрани в 40 минути) възстановяването на автомобили, проекти, започнати от техните собственици, но така и недовършени.

В случая Ед гостува в Норвегия на Стиян Йоргенсен, който от две години се опитва да завърши своя VW Golf MkI GTI. Основната идея за промяна на колата обаче се оказва и основен проблем: подмяната на оригиналния 8-клапанов инжекционен мотор (110 к.с., 137 Нм) с карбураторния 16-клапанов (137 к.с., 168 Нм).

Проблем, който не е технически, а в законодателството на Норвегия – регистрацията на подобни автомобили е невъзможно. Невъзможно, но с лека корекция на задния мост, се оказва, че е възможно. Немската тунинг компания Oettinger е успяла да регистрира такива коли във Франция, след подмяната на задните барабанни спирачки с дискове. Норвежките служби признават това, така че Ед предлага модификацията и всичко завършва добре.

И със задраскване на ‘I’-я от табелата, просто защото въпросният 16-клапанов мотор не ползва оригиналната инжекционна система Bosch K-Jetronic. Гледайте епизода и споделете дали ви допада и дали е по-добър от новите на ‘Wheeler Dealers’. Или от старите?

Първородната Godzilla!