Първият електрически модел на Mercedes идва догодина. Още подробности за EQC

  • Галерия с 6 снимки Галерия с 6 снимки

11 May 2018

През 2019 Mercedes-Benz ще представи най-важния си модел за близките година-две. И не, нямаме предвид новата S-класа или революционната Е-класа, нито поредния изключителен AMG. Става въпрос за един простичък кросоувър. Да, семейна кола, вероятно с не особено впечатляваща динамика, при това. Особена е единствено поради липсата на двигател с вътрешно горене.

Всъщност заглавието е леко подвеждащо, защото Benz и преди е правил електрически автомобили, дори в последните години. Но винаги досега са били базирани на останалите им конвенционални модели. И не са имали амбиции за масовост. За първи път компанията влага толкова време и усилия в специална платформа. Не е случайно, че отделя електрическите си модели в собствена марка - EQ. Колата се казва EQC.

А разработката си я бива. Пет години от първите скици до днес. Вече завършиха тестовете в зимни условия и сега Merc изтезава новия EQC в жеги и по лоши пътища, за да изпита и настрои максимално добре окачването и задвижващата система. Първо всичко се тества дигитално - от средния разход в киловати до поведението на амортисьорите. След това тестовите коли (около 200 броя) излизат на пътя за реални данни в прах, дупки и температурни амплитуди. От +50 до -35 градуса по Целзий - от Южна Африка и Дубай до Алпите и Норвегия. И издръжливостта съвсем не е всичко.

Компанията отделя специално внимание на акустичното поведение на колата. Тъй като при електрическите автомобили очевидно липсва звук от двигателя, инженерите на компанията искат да са сигурни, че няма прекалено натрапчив шум от гумите или вятъра, който би нарушил върховото спокойствие на бъдещите собствениците на модела.

EQC ще разчита на не особено впечатляваща батерия с капацитет 70 кВтч, която според производителя ще бъде достатъчна за пробег от 500 км. В реални условия това по-скоро би значело около 400 км. Числа, които са съпоставими с тези на повечето конкуренти, без да блестят по някакъв начин. Мощността на най-потентната версия ще бъде около 400 к.с., достатъчни за спринт до 100 км/ч за по-малко от пет секунди.

Чакаме EQC през 2019. Или може би все пак бихте предпочели добрия стар дизелов GLC, докато технологията бъде изпитана от първите “тестови” клиенти?

 

Много практичен и интересен!