Singer Porsche 911 DLS е чисто, автомобилно порно. Най-доброто 911 правено някога. Цена: 1,5 млн. евро
Силно твърдение, с което не искаме да неглижираме труда на Porsche, които навършват 70 години. Истината обаче е, че никое серийно 911, не може да се доближи и на 30 километра от съвършенството, което виждате на тези десет снимки. Singer Vehicle Design на Роб Дикинсън произведе Singer Porsche 911 ‘Dynamics and Lightweighting Study’ (DLS) – най-доброто 911 правено някога.
Преследването на лекотата, оптималната аеродинамика и ефективност при този проект, са били обсесивни. Всички външни панели са карбонови, а формите им са изпипани с помощта на Williams Advanced Engineering (WAE), звено на онзи екип, които си има и отбор във Формула 1. Капачката на резервоара отпред не стърчи, като при другите 964-ворки на Singer, задното стъкло има специален праг, а малките триъгълни стъкла отстрани са заместени от отвори, отвеждащи въздух към 4-литровия мотор – създават т.н. ‘ram air’ ефект. Дори стоповете на това Porsche са оформени по особен начин, заради аерото, а дифузьорът отзад определено не е само за красота.
Двигателят с главно Д. Той е произведение на изкуството. Базиран е на оригиналния 3,6-литров атмосферен шестак M64, който през 1990 година е генерирал 247 к.с., но е разпробит до 4 литра. Това обаче е само промил от промените по него. За модификацията Singer са ангажирали специалисти от WAE, които разработват новите глави. В мисленето на нещата са участвали също, хора като Ханс Мецгер – бащата на една от най-култовите серии мотори правени някога -, като рамо удря и Норберт Зингер, също вещ инженер доказал се в Porsche.
Скоростите? Кутията е с магнезиев корпус и е продукт на британските специалисти Hewland, като предавките са шест. Обърнете внимание на „голия“ механизъм на лоста при снимките на интериора – философията е сходна с тази при Pagani, макар че салонът на това Singer 964 DLS e тотално различен. Комбинацията между голите повърхности, карбона с прозрачен лак, кожените спортни седалки и класическите уреди, е страхотна.
Джантите. Те са от кован магнезий и са дело на BBS, макар че са маскирани, като ‘Fuchs’ ретро парчета метал. С тях се въртят карбо-керамични дискове, а спирачните апарати са специално разработени от Brembo. Michelin пък правят специално издание на супер гумата си Pilot Sport Cup 2 (модел, който търкалят също колите на Bugatti и Koenigsegg), a окачването – също поръчкова изработка – работи с променена геометрия и компоненти EXE-TC.
Резултатът? Механично произведение на изкуството, което развива 500 коня. Петстотин коня, които може да чуете тук и които задвижват автомобил с „минимална маса от 990 кг“. Думите са в кавички, защото така казват Singer, а ние сме склонни да им вярваме. Разгледайте галерията на най-доброто 911, след което кликнете на това боядисано в 'Lunar Silver' Singer 911, кола номер 100 на Singer Vehicle Design.
Текст: Иван Монев