Ето го: Изкусителния Lanzante McLaren P1 GT с 1000 к.с.

  • Детайл от новата кола Детайл от новата кола
  • Славният F1 GT Славният F1 GT
  • P1 LM от Lanzante P1 LM от Lanzante
  • P1 LM от Lanzante P1 LM от Lanzante
  • Първообразът P1 GTR изглежда доста по-пистово ориентиран. И е такъв. Първообразът P1 GTR изглежда доста по-пистово ориентиран. И е такъв.
  • F1 GT от 90-те. Произведени са едва три броя F1 GT от 90-те. Произведени са едва три броя

14 Jul 2018

McLaren набързо си създаде име в областта на хибридните суперколи. Първо беше изумителния член на автомобилната троица - McLaren P1. После се появи бруталният пистов P1 GTR. Много екземпляри от него бяха превърнати в шосейни с помощта на Lanzante - британски състезателен екип, който е работил с McLaren и по шампионската кола за Льо Ман през 1994 - McLaren F1.

Явно в Lanzante са харесали резултата с метаморфозата на P1 GTR, защото малко след това създадоха изключително ограничената серия от пет екземпляра P1 LM - още по-мощна и аеродинамично по-изпипана версия, която счупи тогавашния рекорд на “Ринга”, записа 6:43 минути, и след това се прибра на собствен ход до Великобритания.

И сега Lanzante е готов с новия си екстремен P1 - GT. Както тази абревиатура, така и издължената форма на колата, са вдъхновени от McLaren F1 GT - GT версия на суперколата от 90-те, от която са произведени само три екземпляра. Тя е одобрена за шосейно движение версия на “дългоопашатия” състезателен F1. Така стигаме до поредния супер хибрид: P1 GT.

Колата е поръчана от неназован (и очевидно доста платежоспособен) колекционер от Близкия Изток. Отзад колата прилича на P1 GTR, но с не толкова внушителна аеродинамика и далеч по-луксозен интериор. Кожените седалки и U-образният волан са нещо уникално за този екземпляр.

Разбира се, колата не е изцяло нова разработка, а преобразуване на базата на P1 GTR със значително удължаване на задницата. Хидравлично издигащото се задно крило на P1 е заменено с гигантско фиксирано, което спестява тегло. Няма я и активната аеродинамика от GTR, всъщност от него са останали само вратите и предният капак. Промените са отнели шест месеца. Мощността е запазена на 1000 к.с., колкото при GTR, но GT е първият P1 с четири ауспухови накрайника, при това разположени по-ниско, отколкото сме свикнали да виждаме в P1.

Lanzante смята да произведе още екземпляри, но не очаквайте конвейр - едва ли ще има повече от 13 броя. Пазарната ниша? Оказва се, че след появата на пистовия Senna GTR много собственици търсят начин да използват в шосейни условия своите P1 GTR, които вече имат по-бърз пистов заместник. Така че Lanzante се възползва от този интерес. Стойността на промените е около половин милион паунда (566 хил. евро). И то в случай, че имате P1 GTR, който да послужи за основа. Ако нямате и тепърва ще си търсите колата, пригответе си към 2,3 млн. евро.

 

Първородната Godzilla!