Singer Porsche 911 DLS: допълнителна галерия на това мощно 500 коня бижу за 3 млн. лв.


17 Jul 2018

Преди седмица пуснахме подробен материал за Singer Porsche 911 ‘Dynamics and Lightweighting Study’ (DLS), вероятно най-доброто въздушно 911 правено някога. Колата направи официалния си дебют на Фестивала на скоростта в Гудууд, а Джордан Бътърс и е направил страхотни кадри за Speedhunters.

Предлагаме ви галерия с 34 кадъра на изумителното Singer Porsche 911 DLS, като тук долу поместваме и текста от оригиналната ни публикация, в случай, че сте я пропуснали.

Преследването на лекотата, оптималната аеродинамика и ефективност при този проект, са били обсесивни. Всички външни панели са карбонови, а формите им са изпипани с помощта на Williams Advanced Engineering (WAE), звено на онзи екип, които си има и отбор във Формула 1. Капачката на резервоара отпред не стърчи, като при другите 964-ворки на Singer, задното стъкло има специален праг, а малките триъгълни стъкла отстрани са заместени от отвори, отвеждащи въздух към 4-литровия мотор – създават т.н. ‘ram air’ ефект. Дори стоповете на това Porsche са оформени по особен начин, заради аерото, а дифузьорът отзад определено не е само за красота.

Двигателят с главно Д. Той е произведение на изкуството. Базиран е на оригиналния 3,6-литров атмосферен шестак M64, който през 1990 година е генерирал 247 к.с., но е разпробит до 4 литра. Това обаче е само промил от промените по него. За модификацията Singer са ангажирали специалисти от WAE, които разработват новите глави. В мисленето на нещата са участвали също, хора като Ханс Мецгер – бащата на една от най-култовите серии мотори правени някога -, като рамо удря и Норберт Зингер, също вещ инженер доказал се в Porsche.

Скоростите? Кутията е с магнезиев корпус и е продукт на британските специалисти Hewland, като предавките са шест. Обърнете внимание на „голия“ механизъм на лоста при снимките на интериора – философията е сходна с тази при Pagani, макар че салонът на това Singer 964 DLS e тотално различен. Комбинацията между голите повърхности, карбона с прозрачен лак, кожените спортни седалки и класическите уреди, е страхотна.

Джантите. Те са от кован магнезий и са дело на BBS, макар че са маскирани, като ‘Fuchs’ ретро парчета метал. С тях се въртят карбо-керамични дискове, а спирачните апарати са специално разработени от Brembo. Michelin пък правят специално издание на супер гумата си Pilot Sport Cup 2 (модел, който търкалят също колите на Bugatti и Koenigsegg), a окачването – също поръчкова изработка – работи с променена геометрия и компоненти EXE-TC.

Резултатът? Механично произведение на изкуството, което развива 500 коня. Петстотин коня, които може да чуете тук и които задвижват автомобил с „минимална маса от 990 кг“. Думите са в кавички, защото така казват Singer, а ние сме склонни да им вярваме. Разгледайте галерията на най-доброто 911, след което кликнете на това боядисано в 'Lunar Silver' Singer 911, кола номер 100 на Singer Vehicle Design.

Текст: Иван Монев

Сбогом V10!