10 неща, които трябва да знаете за Polestar 1
В галерията ще откриете не само десет снимки на Polestar 1 от Фестивала на скоростта в Гудууд, но и повече инфо за колата и бъдещето на марката.
Polestar не е Volvo. Дизайнът взима много от актуалните модели на Volvo, но екипът е категоричен, че това не е Volvo. Нека припомним, че Polestar влезе в състезателния свят през 90-те с TWR.
После започна да “пипа” и Volvo-та, за да се стигне до миналата година, когато бе купен от Volvo. Моделите ще бъдат базирани на шведските, но ще са хибридни или изцяло електрически и ще се концентрират върху динамиката.
Polestar 1 е плъгин хибрид. Оттук нататък марката ще има само електрически коли, но в началото реши да привлече внимание с доста потентен хибрид. През 2020 ще се появи изцяло електрически конкурент на Tesla Model 3.
Колата е доста бърза, което може да се очаква от 608 к.с. и 1000 Нм. Спринтът до 100 км/ч отнема под 4 секунди. Пробегът изцяло на ток е около 240 км.
Батериите са тежки, но не и каросерията, изработена от подсилени с въглеродни нишки полимери. Volvo работи с най-добрите и по отношение на спирането - компанията Akebono, която прави спирачките на McLaren P1.
Тестовият питол Йоаким Ридхолм е супер отдаден на работата си. В момента работи по 72-рата версия за настройка на предното окачване и 80-ата - на задното.
Колата изглежда адски бърза, дори в компанията на суперколи в Гудууд. Двулитровият двигател определено е доста натоварен, но електрическата тяга и двойното предаване качват “единицата” близо до лигата на суперколите.
Отсега се сещаме за един сериозен проблем на Polestar - цената. Шведите ще искат около 120 000 евро за купето си, което е в полезрението на M5 Competition. За непозната марка без история? Хм, дано наистина е толкова добра, колкото изглежда…
Как се формира мощността от 608 к.с.? 341 к.с. и 370 Нм идват от двулитровия бензинов мотор. 221 к.с. и 480 Нм добавят двата електромотора. Интегрираният стартер-генератор има 46 к.с. и 150 Нм.
Polestar от години значи само едно - супер бързи Volvo-та. Но това ще се промени, след като името на Volvo остъпи място на Polestar и тунинг компанията придоби самостоятелен статут. А за бързината - не се притеснявайте, новият Polestar 1 я има в изобилие - 608 к.с. от хибридна система ще се грижат собствениците на “единицата” да не изостават от тези с M5.
В галерията ще откриете не само десет снимки на Polestar 1 от Фестивала на скоростта в Гудууд, но и повече инфо за колата и бъдещето на марката.
Сбогом V10!