Този 1964 Mercedes-Benz 300SE е рали автомобил с доработки от AMG. Спирачките са от 600 Pullman…
Преди някой пурист да възкликне „Защо са съсипали така този прекрасен W112“, нека уточним: конкретният 1964 Mercedes-Benz 300SE никога не е бил шосеен автомобил. Снабден е с предпазна клетка още през 1964-та, за да участва в състезания на „Нюрбургринг“, като година по-късно е преориентиран за ралита. И това е призванието на този 300SE, оттогава насам.
Колата е собственост на Макс Хънцингер, който е член на клуб наречен ‘Slowly Sideways’ – хора с доста пари, сходни интереси (колите) и притежатели на класически състезателни автомобили. Като например на такива участвали в Група B, които прекалено скъпи за да бъдат рисувани в истински ралита. Членовете на ‘Slowly Sideways’ обаче не искат да държат придобивките си в гаражи, затова се състезават с тях, просто по предварително подбрани трасета. А защо Макс е избрал точно този W112?
„Исках интересен рали автомобил, но нямах точна представа какъв. Не исках Escort или Kadett, защото най-яките коли в Slowly Sideways са онези, които хората виждат за пръв път. Има само едно Ferrari 308, както и само едно BMW 635CSi, например. Моят Mercedes 300SE също е единствен и това ми харесва,“ казва Макс.
Mercedes 300SE, който Макс купува със съсипани скорости и окачване. Част от панелите каросерията също не са в цветущо здраве, но след доста работа, автомобилът е в прилично състояние. Резервоарът е сменен със състезателен, седалките също, инсталирани са и 5-точкови колани. Те, както и електрониката, необходима за ралитата, са в страхотен контраст с 54-годишното табло.
„Никой механик досега не е успял да каже на 100% какви са спирачките,“ казва Макс. „Дискови са, така че най-удачното предположение е 600 Pullman. 600 е от времето на тази кола, като най-вероятно са инсталирани същите хората, създали в последствие AMG.“
Двигателят също е пипан от тези хора. Всмукателният тракт е изработен на ръка и помага на 3-литровия редови M169 да диша по-добре. Мощността му е (била) повишена на 200 к.с., при стандартни 160 коня (170 след 1964-та).
„Пак може да стане с 200, ако му направя основен ремонт. Но сега всичко по него е оригинално и по-скоро ще си карам с наличната мощност,“ обяснява Томас.
Разгледайте прекрасната галерия на Petrolicious, след което може да кликнете на този прекрасен 1970 Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Coupé.