Aurus Senat, лимузината на Путин, се задвижва от 660-конна хибридна установка, сходна с тази на Porsche Panamera. Видео

  • Галерия с 22 снимки. Галерия с 22 снимки.

14 Sep 2018

Къде другаде, освен в Москва. Там бе представена дългоочакваната лимузина на руския президент Владимир Путин, която – ако не лъжат слуховете – ще бъде една от няколкото возила от проекта „Кортеж“. С представянето на Aurus Senat, най-накрая станаха ясни и техническите подробности около колата. Престижната лимузина, която напомня на Rolls-Royce (и малко на Chrysler 300C след фейслифта, фаровете), е разработка на НАМИ - Центра́льный нау́чно-иссле́довательский автомоби́льный и автомото́рный институ́т, с любезното съдействие на Porsche.

От немците идва задвижването: хибридна установка с 4,4-литров V8, две турбини и ел. мотор. Общата мощност на системата е 660 к.с., а максималният въртящ момент „над 1000 Нм“. За сравнение, системата на Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid разчита на 4-литров V8, а нейните показатели са 680 к.с. и 850 Нм. Вероятно НАМИ са изискали малко по-голям работен обем и по-висок въртящ момент. Скоростната кутия на Aurus Senat е 9-степенна (руска разработка, при Porsche e 7-ст. DSG), a задвижването е на двете оси.

Относно батерията, никъде не се споменава с какъв капацитет е тя и дали предлага чисто ел. пробег, но можем да допуснем, че е с капацитет 16,2 кВтч, колкото е на Panamera Turbo S E-Hybrid. Динамиката? Колата е доста тежка, 2740 кг, като няма данни за ускорението от 0-100. Пише обаче, че максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Може би тук е добре да уточним, че Aurus Senat ще може купи и от нормални (богати) хора, догодина, като колата на Путин е в по-специално изпълнение с по-дълга база. Показаният на изложението в Москва екземпляр е със стандартна база от 3300 мм, дължина 5630 мм, широчина 2020 мм и височина 1685 мм. Разстоянието между осите на дългата версия е 4300 мм, а просветът е 170 мм (на бронираното изпълнение; при серийното е 200 мм).

Вътре? Два дисплея отпред с диагонал 12,3 инча, единият за инфотейнмънт системата, другият за показанията на класическите уреди – скоростомер, оборотомер и т.н. Колата има също хедъп дисплей, както и още два екрана на задните седалки. Що се отнася до дизайна на салона, той е индивидуален, макар, че можем да доуловим нотки от Volvo, Rolls и Mercedes.

Първородната Godzilla!