Два прекрасни Ford Sierra RS Cosworth в цветовете на ‘Marbloro’, Нека си спомним за Мариан ‘Бубел’ Бублевич

  • Галерия с 20 снимки. Галерия с 20 снимки.

15 Sep 2019

Бизнесмен, любящ съпруг, примерен баща и 7-кратен рали шампион на Полша. Това са едни от първите думи, с които започва супер якият материал и галерия в Petrolicious, посветен на Мариан ‘Бубел’ Бублевич, който завършва на 2-ро място в Европейския рали шампионат през 1992-ра.

И по-точно на две Ford Sierra RS Cosworth, направени да изглеждат точно както колите на Бубел. Те са дело на полския отбор Gazmot Motorsport, като едната е със задно, а другата с двойно предаване. Моторът и на двете е 2-литров турбо с близо 300 к.с., точно както е било по онова време. Славно време, в което рали спорта беше още по-изискващ към пилотите, а колите – не толкова сигурни.

Рали „Долна Силезия“, 20 февруари 1993-та. Мариан е печелил 7 от последните 9 издания на ралито. Кара кола с номер 1, заета на заем от белгийския пилот Патрик Снайерс, който две седмици по-рано катастрофира със Sierra-та на Бубел. Заетата RS Cosworth обаче е с двойно предаване (36% на предните, 64%  на задните). Колата на Мариан била със задно, защото той го предпочитал.

Вторият километър на 5-та отсечка, един завой, едно дърво… Ударът е страничен, в пилотската врата. Колата се увива, като кутийка Coca-Cola. Навигаторът излиза без проблем, но Мариан е заклещен, в съзнание е и дори дава наставления на хората отвън как точно да го извадят. Липсва обаче сериозна техника, режат метала с брадви. Това коства ценно време.

Накрая Бубел е освободен от ламарините, пренасят го до медицинския автомобил. Полякът дори отказва помощ за свалянето на каската си, прави го сам в знак, че всичко е наред… Поставят Мариан директно на операционната маса. Братовчедът на Мариан, който е негова дясна ръка, главен механик и отговорен за рали отбора на Marlboro, си спомня ситуацията.

„Докторите осъзнаха, че в болницата няма достатъчно кръв. На мястото имаше и журналист, който зае кола за да вземе кръвни банки от болницата в съседното градче. После обаче се оказа, че в болницата не разполагат с апаратура за затопляне на кръвта. Хората от екипа топлеха банките под състезателните си екипи…“

Вътрешните наранявания обаче са фатални, Мариан издъхва на операционната маса… Отива си една легенда на рали спорта. Легенда, която Gazmot Motorsport припомнят с тези два автомобила. Респект…

Първородната Godzilla!