Това е турбо от карбон и титан. Подходящо е за до 850 коня и струва около 30 хил. лева


12 Nov 2018

И е супер яка. Бихме си взели такава дори само за да ни седи в хола. Проблемът е, че има доста по-евтини и функционални мебели от това турбо.

Шегата настрана, тази машинка е много сериозна. Дело е на немците от TurboZentrum и реално е най-леката турбина на пазара в момента. Тя бе представена на тазгодишното изложение SEMA, а видеото, което публикуваме, е дело на австралийците от Street Machine Magazine.

„Студената“ компресорна част е изработена от карбонов композит, а „топлата“ турбинна секция е фрозована от плътен къс титаниева сплав. В средата пък немците са сложили магнезий, за да са сигурни, че крайният продукт ще бъде възможно най-лек.

Резултатът? Маса от едва 2,9 килограма, като изделието издържа до 3 бара налягане и до 850 к.с., казва човекът от TurboZentrum. Същият казва и цената: около 19 хил. щатски долара, което прави над 16 хил. евро или около 33 хил. лева…

На въпросът „Каква ви е целевата група?“, човекът отговаря, че първоначалната идея е била турбината да се използва в състезания, но от FIA не са били особено щастливи от нея. Според специалистът от TurboZentrum, международната асоциация защитава интересите на големите производители и това е единствената причина да не разреши ползването на карбо-титаниевата турбина.

Струва ви се скъпа? Абсолютно е такава, но TurboZentrum уточняват също, че клиентите могат да си поръчат всеки компонент поотделно, изработен по кон кретна спецификация. Тоест, може да решите да олекотите вашия Garrett само с карбоново охлювче, за доста по-малко пари от въпросните 30+ хил. лв.

Гледайте видеото, след което може да кликнете и на тази снимка тук, която ще ви отведе до друга интересен материал по темата „турбини“.

Много по-добра от предишната?