Марио Попов финишира 1-ви в клас НС3 на рали-спринт „Сливен,“ а Виторио бе най-атрактивен

  • Галерия с 22 снимки. Галерия с 22 снимки.

20 Nov 2018

Последното автомобилно състезание за 2018-та завърши преди ден, рали-спринт „Сливен“, което пък от своя страна се организираше за пръв път използвайки част от трасетата на по-голямото и любимо на фенове и състезатели рали „Сливен“. Състезанията от рали-спринт формата се отличават с това, че са по-кратки като дължина и се провеждат в един състезателен ден.

Условията, в които се протече състезанието обаче изобщо не бяха леки, тъй като прогнозите за времето предвещаваха силен снеговалеж по високите части на планините, а Сливенския балкан се слави с непредвидимите си условия и изненадите, които обича да поднася. Разликата в температурата между града и планинската част, където се намират скоростните отсечки беше от 7 до -4, което направи изборът на гуми особено труден... за тези, които имаха какво да избират.

Нашите приятели Марио и Виторио се завърнаха изненадващо в последния кръг, и въпреки че Виторио записа няколко участия през този сезон в рали „Сливен“ и рали „Сърбия“, отново навигиран от своя баща Христо. Марио  обаче не се бе качвал в състезателната Ford Fiesta ST от 439 дни или от септември 2017-та, когато за последно участваше на рали „Сливен“ и взе 2-ро място в клас Е1.

Виторио пък реши да изкара почиващата от 2016 г. легенда в българския автомобилен спорт, а именно своята Opel Corsa – един автомобил със състезателен стаж от има няма 18 години, дал старт в кариерата на около 25 пилоти и навигатори, включително Марио и Виторио.

И така, с безвъзмездната помощ на „Автосервиз Изток“ братя Попови успяха да подготвят и двата автомобила в рамките на само 5 дни преди старта.

„Тук е момента, в който искаме да изразим своята огромна благодарност на нашите рекламодатели от iComputers Sliven, Victoria Biocenter, Hollywood Café & Bar, Nachevi Design, Супермаркети Vilton, Стройко, както и на нашите приятели Д-р Тодор Христов, Мариян Георгиев и Наско Захариев, които дадоха от личните си средства, за да успеем да съберем минималния бюджет за участието в рали-спринт „Сливен“.

„В съботните тренировки условията бяха такива, че състезанието придобиваше вид на рали „Монте Карло“, едната отсечка „Българка“ бе изцяло суха, а само на 900 метра след финала и започваше другият предвиден скоростен етап „Карандила“, който предлагаше микс от сухи, мокри, заледени и заснежени участъци. Затова организаторите решиха, да отменят преминаването на СЕ „Карандила“ от съображения за сигурност и да удължат преминаванията на СЕ „Българка“ с още едно – „Фактически, специален етап „Карандила“ вече се падаше само като преход, но ние очаквахме проблемите да възникнат не толкова в отсечката, а именно в прехода и затова изборът на гуми беше от ключово значение. Затова с брат ми взехме решението да сложим нормални зимни гуми, защото с конвенционалните рали сликове, преминаването през заледените участъци щеше да е на практика невъзможно или съпътствано с големи закъснения за часовите контроли. Виторио беше окей, понеже Corsa-та имаше зимни гуми, но аз разполагах само със стари състезателни гуми, които при тези условия щяха да бъдат много опасни и това наложи спешното търсене на зимни гуми за Фиеста-та в нощта преди състезанието и благодарение на мой колега от състезанието успях да се сдобия с такива“ – сподели Марио.

Равносметката от всички тези инфарктни моменти и трескава подготовка е 1-во място за Марио Попов в клас НС3, 16-то място в генералното класиране от 38 стартирали автомобила, а Виторио, въпреки че изпитваше проблеми с двигателя на автомобила си,  пък бе запомнен от публиката като най-атрактивния състезател, който направи и най-голямото шоу на супер-специалния етап в града.

Марио добави, че автомобилът му все още е далеч от състезателен, но има огромен потенциал и с правилната подкрепа, ще може да развие този потенциал и да се състезава за много по-челни класирания. Corsa-та на Виторио въпреки своята атрактивност е вече морално остаряла за такъв тип надпревари и той се надява, че за следващия сезон ще получи нужната подкрепа за по-нов и конкурентен автомобил, с който да развие таланта си.

Марио и Виторио благодарят на всички за подкрепата, без която нямаше да могат да стартират и да дадат добър пример на своите връстници. „Тези състезания са най-вече социални събития, които могат да бъдат от огромна полза в борбата с катастрофите по пътищата чрез използването на опита от автомобилните ни състезатели“, добавят братята.

Лукс от Китай!