Запознайте се с новия Range Rover Evoque


23 Nov 2018

Новият Evoque не се различава особено от предшественика си и въпреки това някак успява да го накара да изглежда стар. И макар външността да не е радикална, техниката на второто поколение Evoque е съвсем нова.

Ако решите да извеждате Evoque извън пътя (това е Range Rover все пак, би следвало да го бива в калта) ще се зарадвате на новите камери, способни да ви покажат всичко пред колата, все едно двигателят и предният капак не съществуват. Има система и за виждане назад, поместена в огледалото. Казва се Clear Sight Rear View и при натискането на бутон прожектира всичко, което се случва зад колата, сякаш пътниците на задния ред не съществуват. Камерите се самопочистват от кал и други гадости. Дълбочината на газене е 600 мм, в случай, че се интересувате.

Задвижването също е високотехнологично - всички версии с автоматик разчитат на 48-волтова хибридна система, която подпомага ускорението в ниски обороти, за да покрие турбо дупката. Батерията е под седалката на шофьора, така че клиренсът не е пострадал.

Двигателите са няколко. Дизеловият идва с три версии на мощността: 150 к.с. с предно предаване, 180 к.с. и 240 к.с., като последните два идват с двойно предаване. Бензиновите са единствено със задвижване на четирите колела и доста закръглени данни за мощността: 200, 250 и 300 к.с. След около година ще има и плъгин хибрид с 1,5-литров трицилиндров мотор и около 50 км пробег изцяло на ток.

За по-доброто поведение на пътя помагат изцяло новата позиция на двигателя и взетото назаем от Velar задно окачване. Срещу доплащане ще се предлага адаптивно окачване и активен заден диференциал. Базовите версии с двойно предаване разпределят въртящия момент чрез спирачките. Противно на тенденциите и традициите на марката шасито е стоманено, което се отразява и в увеличена маса спрямо предшественика. Все пак и колата е по-голяма. Това значи, че вече няма да има 3-врата версия, нито кабриолет. Просто никой не ги купуваше.

 

Сбогом V10!