Този 1954 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing се задвижва от 6-литровия V8 на E 60 AMG W124…


10 Jan 2019

Светотатство и оскверняване на една икона? Или пък интересен ход? Да поставиш 6-литровия M119 V8, който се е вграждал и в супер редките Mercedes-Benz E 60 AMG, в мега скъпия и супер класически и емблематичен 300 SL Gullwing. Какво ще кажете?

Колата от снимките е точно такава. Тя е модифицирана от AMG по поръчка на… султана на Бруней. Немците правят въпросната трансплантация, поставят карбонови кори под мотора, от карбон е и кожуха на перката и радиатора, а купето укрепват с допълнителна тръбна рама. Скоростите? Четиристепенния автоматик W4A, способен да предава 580-те Нм на 6-литровия мотор без проблем. AMG подменят и задното окачване с компоненти от R129 и поставят спирачки от W124. Отпред пък закачат дискове и апарати от C 36 AMG. Мощността на колата е 380 к.с., а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Вътре? Воланът е от R129, монтирано е и стерео Sony, както и дискретен LCD дисплей за данните на бордовия компютър. Коланите са съвременни 3-точкови, стъклата електрически, а на волана може да видите логото на HWA, не толкова популярната компания, която реално изработваше DTM колите на Merc-AMG.

Съществуват общо 11 модифицирани по този начин Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, създадени между 1996 и 2001-ва. Пет от тях са били предназначени за кралското семейство на Бруней, като изработката на всяка една кола е струвала над 1 милион евро. Пет от автомобилите са купета, като това от снимката е закупено от DD Racing в Германия, малко след построяването на колата през 2001-ва. През 2005-та автомобилът попада в колекционер от Хонконг, а през 2014-та бива продадено от RM Sotheby’s за 814 000 евро.

Разгледайте галерията с 24 снимки, след което може да килкнете на този прекрасен 1995 Mercedes-Benz E 60 AMG е на 70 хил. километра и се продава за 135 хил. евро.

Сбогом V10!