Audi направиха 610-конен 2-литров мотор, който тежи 85 кг. Машината е за RS 5 DTM
Още една славна ера остава в историята. Тази на атмосферните V8 мотори в DTM, на мястото на които идват… редовите 4-цилиндрови турбо агрегати. Уфф…
Но, това е положението и ние не можем да направим нищо по въпроса. Audi обаче могат и трябва. Което доведе до създаването на новия им 2-литров 4-цилиндров турбо агрегат за RS 5 DTM. И, макар с двойно по-малък обем и брой цилиндри (досегашния бе 4,0 V8), машинката изглежда доста впечатляващо.
Като за начало, новият агрегат тежи само 85 килограма, което реално е долната позволена от правилника на т.н. ‘Class One’ граница. Ниската маса е довела до коренни промени и в конструкцията на колата, казват инженерите. Сега съотношението маса/мощност е 1,6 кг за конска сила, като също е важно да се отбележи, че новите турбо мотори са с около 100 к.с. по-мощни от атмосферните „осмаци“.
Колко точно е мощен? Ами, Audi казват 610 к.с., като новите правила също ограничават и дебита на гориво, които възлиза на 95 килограма на час. „Това може и да звучи много,“ казва Дитер Гас, шефът на Audi Motorspor, „но не е, като имате предвид мощността от 610 к.с.“
Правилата обаче позволяват т.н. система ‘push-to-pass’. Тя реално е система за овърбууст, повишаваща мощността на мотора с 30 к.с., за кратък период от време. При нея дебитът също е регламентиран и не може да възлиза на 5 кг на час повече от споменатите вече 95. Що се отнася до надеждността и ресурса на новия мотор, Audi са провели симулации на стенда, за да гарантират 6000 км безпроблемна работа.
Новият сезон на DTM се очертава… любопитен, като първият старт е на 4 май на „Хонкенхайм“.