Това са електрически безжични скорости SRAM AXS за планински колела. Струват 2000 евро

  • Галерия с 12 снимки Галерия с 12 снимки
  • Това е бъдещето - само спирачките ще имат връзка с кормилото, докато скоростите ще се сменят безжично Това е бъдещето - само спирачките ще имат връзка с кормилото, докато скоростите ще се сменят безжично
  • Новата система разполага с 1х12 предавки Новата система разполага с 1х12 предавки
  • С помощта на приложението за телефон може да изберете какво ще превключва всеки превключвател на кормилото С помощта на приложението за телефон може да изберете какво ще превключва всеки превключвател на кормилото
  • Електрическото моторче е несравнимо бързо Електрическото моторче е несравнимо бързо
  • Приложението, с което избирате кой бутон какво ще прави Приложението, с което избирате кой бутон какво ще прави
  • Външната разлика с механичната система на SRAM се изразява в липсата на жило и оцветените като дъгата венци Външната разлика с механичната система на SRAM се изразява в липсата на жило и оцветените като дъгата венци
  • Вече излишните отвори в рамката за жило към задните скорости Вече излишните отвори в рамката за жило към задните скорости
  • Дерайльорът има живот от две години Дерайльорът има живот от две години
  • Батерията се зарежда с USB кабел и издържа около 20 часа каране Батерията се зарежда с USB кабел и издържа около 20 часа каране

07 May 2019

Първият безжичен сигнал прехвърля Атлантика през 1901 г. Гулиелмо Маркони изпраща буквата “S” без кабел на разстояние от 3400 км и светът се променя завинаги. На този фон е изненадващо, че цели 118 години са необходими на безжичния сигнал, за да стигне до венците на задната гума на планинско колело.

Шегата настрана, системата AXS на Sram поправя тази историческа неправда. Новата система се предлага в моделите XX1 Eagle и X01 Eagle. Вторият е по-тежък, но и по-издръжлив на удари, ето защо той е по-подходящ за трейл колела, докато XX1 е насочен към високите класове XC велосипеди.

 

Някои сигурно ще решат и с право, че е тъпо да се налага да си зареждаш в контакта задния дерайльор на всеки 20 часа каране и да купуваш нов на всеки две години. Други обаче ще са възхитени от мигновеното превключване, сравнимо с това при шосейните колела. За да защити скъпата техника, системата AXS е способна да “откачи” дерайльора от моторчето в случай на удар, и след това автоматично да го свърже отново. Системата използва 1х12-скоростна система и се различава от механичните си събратя по оцветяването на венците в цветовете на дъгата.

Дерайльорът поддържа и Bluetooth връзка, която позволява да следите състоянието му през приложение за телефон. С приложението може да определите и кой бутон за какво да отговаря - сваляне на една, две предавки, мигновено избиране на най-бърза предавка или контрол на колчето на седалка. Да, то също се управлява електрически и безжично.

Батерията, моторчето, изобщо всичко по системата е напълно водо и прахоустойчиво. Батерията на кормилото издържа около две години, а тази в дерайльора - около 20 часа каране, в зависимост от това колко често превключвате скорост. Батерията е малка (вижте галерията), което позволява да носите резервна със себе си, ако планирате извънредно дълъг преход без достъп до електричество. Иначе зареждането отнема час с нормален usb кабел за телефон.

И още нещо хубаво - тъй като електрическият дерайльор практически не се влияе от натоварването, е възможно да превключвате дори при брутално тежко въртене при изкачване, както е при е-колелата.

Новите технологии винаги са скъпи, но очакваме цената на безжичния дерайльор да падне сериозно, когато този тип системи станат по-масови, поне в най-високия велосипеден клас. Засега SRAM X01 Eagle AXS и XX1 Eagle AXS струват съответно 2000 и 2100 евро.

Фотография: Списание enduro-mtb.com

 

Лукс от Китай!