Mercedes GLE ESF 2019 има автономно движещ се авариен триъгълник и още доста хитри функции за безопасност

  • Галерия със 7 снимки Галерия със 7 снимки
  • Аварийният триъгълник се придвижва автономно, за да избере най-доброто място зад автомобила Аварийният триъгълник се придвижва автономно, за да избере най-доброто място зад автомобила
  • Освен всичко друго, ESF е автономен. Воланът обаче може да се Освен всичко друго, ESF е автономен. Воланът обаче може да се
  • Върху задното стъкло се прожектира какво се случва пред колата - улеснение за шофьорите зад вас Върху задното стъкло се прожектира какво се случва пред колата - улеснение за шофьорите зад вас
  • Гигантската въздушна възглавница излиза от таблото, а не от волана Гигантската въздушна възглавница излиза от таблото, а не от волана
  • Воланът се прибира в таблото, когато не е необходим Воланът се прибира в таблото, когато не е необходим
  • ESF изглеждаше така през 2009 ESF изглеждаше така през 2009

21 May 2019

Както може би сте разбрали, това не е обикновен GLE. Версията ESF 2019 всъщност е поредният от серията експериментални прототипи, чиято цел е да ни дадат представа как компанията ще развива серийните си модели в бъдеще. Някои от нововъведенията тук ще намерят път до масовите модели на компанията, а други ще останат само шантави идеи.

Коланите, например, са интегрирани в седалките, а въздушната възглавница е в таблото. Второто се налага от факта, че воланът се сгъва и прибира, когато колата е в автономен режим. Както сте забелязали още от първата снимка в галерията, предната решетка, задните прозорци и диодните светлини са предвидени да изпращат послания към пешеходците, които иначе биха били доста уплашени от играещите каре белот пътници и шофьор. Фаровете също ще могат да прожектират съобщения върху асфалта.

Има и още. При инцидент малко роботче с авариен триъгълник излиза от колата и се позиционира зад нея, така че да предупреждава идващите шофьори. Ако след инцидент сензорите на колата установят, че има опасност да ви блъснат отзад, то GLE автоматично ще ускори (стига да е възможно), за да намали удара. Ако пък при движение приближавате неравност с прекалено висока скорост, колата ще опъне колана, за да привлече вниманието ви. По нашите пътища това значи постоянно да шофирате с опънат колан...

Пътниците на задните седалки са насърчени да си сложат коланите с разни дребни хитринки - например USB порта за зареждане на телефон не работи, ако не сте си сложили колана.

Предният Mercedes ESF беше базиран на S-класата (W221) и се появи през 2009. От него в серийните коли на марката се появиха функции като асистента за виждане през нощта, въздушната възглавница в колана, функциите за комуникация на автомобила с инфраструктурата, адаптивните диодни светлини, системата Pre-SAFE и други. Което ни кара да мислим, че новите модели на Mercedes ще използват немалко от функциите на GLE ESF.

 

Много практичен и интересен!