Ferrari SF90 Stradale е най-красивият 1000-конен хибрид, който сме виждали някога








“Когато си купувате Ferrari, вие плащате за двигателя, а останалото е безплатна добавка от мен”. Един от най-известните цитати на Енцо Ферари. Но новото SF90 Stradale обръща представата за “двигател Ferrari” с главата надолу. Първият плъгин модел на италианците използва силно преработена версия на битурбо V8 мотора, който спечели цял куп награди през последните години. Към него са добавени три електромотора - един на задния мост между двигателя и скоростната кутия и два - на предния мост.
Благодарение на това SF90 може да се похвали с цял нов речник от акроними, сред които RAC-e - електрически контрол на въртенето на осите, който по същество е двойно предаване с изцяло нова за марката концепция за разпределението на въртящия момент.
Двигателят с вътрешно горене осигурява 780 к.с., а електромоторите добавят 220 за общо 1000 кончета. Изумителните числа се трансформират в ускорение до 100 км/ч за смайващите 2,5 секунди и до 200 км/ч за още по-утопичните 6,9 секунди. Максималната скорост е 340 км/ч.
Двигателят е силно преработен, както вече споменахме. Обемът му е увеличен от 3902 до 3990 куб. см., всмукателната и изпускателната система са изцяло нови, позицията му е по-ниско в шасито, а самият той е по-издръжлив и лек. Стоманата е заменена с инконел.
Трите електромотора се захранват от сравнително скромна 7,9-киловатчасова батерия, достатъчна за изминаването на 25 км изцяло на ток и достигане до 135 км/ч. Когато се движи само на ток, колата се задвижва от предния мост, така че това е първият ви шанс да карате Ferrari с предно предаване. Режимите се управляват от врътката eManettino на волана и се простират от EV и Hybrid до Performance и Qualify. Последният впряга цялата налична мощност за една обиколка. Всъщност батерията е достатъчно голяма, за да издържи квалификационно темпо дори на писта с размерите на “Нюрбургринг”.
Шасито е изцяло ново, смес от въглеродни влакна и алуминий. Сухата маса е 1570 кг, доста добра стойност, като имате предвид че само електрическите джвътки добавят 270 кг.
Аеродинамиката е способна да добави 390 кг при 250 км/ч, като задното крило е заимствано от опита на Ferrari във Формула 1 и изпълнява ролята на DRS. В предницата ще откриете вортекс генератори, всичко е активно и електронно управлявано, и се управлява неусетно за шофьора, за да му осигури максимална скорост и удоволствие.
На всичкото отгоре тази супер прецизна техника и фантасмагорично сложни технологии са маскирани в една от най-красивите коли, които сме виждали напоследък. Само я погледнете!
В интериора ви посреща гигантски 16-инчов HD екран със заоблена повърхност. Той е разположен зад волана и пренебрегва тенденцията за сензорни повърхности, която напоследък е завладяла световното автомобилостроене. Вместо това шофьорът на SF90 Stradale (забелязахте играта на името с означението на болида на Скудерията в F1, нали?) няма нужда да отмества ръце от волана. На мястото, където преди 30 години стоеше скоростния лост, сега ще откриете познатата Ж-образна схема, но не за пътечките на “ръчката”, а за бутоните за различни функции. Симпатичен детайл, Ferrari, и приятно ретро намигване, признаваме.
Къде точно се позиционира SF90 Stradale в гамата на Ferrari? Високо над атмосферния 812 Superfast, но и под наследника на LaFerrari, който ще се появи през 2022 г. Най-добре пригответе около 500 хил. евро и може да попаднете сред списъка със собственици на изумителното SF90 Stradale.