BMW Vision M Next е следващото голямо нещо от BMW


26 Jun 2019

Представете си странно кръвосмешение, в което BMW M8 и i8 си имат отроче. Мда, по същество това е новото BMW Vision M Next. Влудяващата скорост на M8, осигурена по екзотичния и екологичен път на i8. И най-хубавото - прототипът ще послужи за първата самостоятелна М-кола. Освен M8 и i8 в острите линии ще откриете също препратки към M1 от 1978 и прототипа Turbo от 1972.

Задвижването не е изцяло електрическо, спокойно. Всъщност колата е хибрид с централно разположен двигател (казахме ви, че прилича на i8), само че тук той е истински 4-цилиндров, а не 3-цилиндровия от i-колата. Подпомаган е от два електромотора - за ускорение, за максимално натоварване и за да позволява на Vision M Next да се провира изцяло електрически в центровете на градовете, когато това стане забранено за нормалните коли.

 

Общата мощност на системата ще бъде около 600 к.с. Ако това ви се струва малко, помислете, че допреди две десетилетия толкова бяха достатъчни за McLaren F1, за да седи на стената ви цяло детство. Максималната скорост ще бъде около 300 км/ч, а ускорението до 100 км/ч е още по-впечатляващо - точно 3 секунди.

Заради батериите и електромоторите масата няма как да е супер ниска, но “1600-1700 кг” звучи обещаващо. Инженерите на BMW са изчислили, че ако беше изцяло електрическа, щеше да тежи 2,1 тона, което би я направило прекалено тежка и тромава. Вместо това ще има залепящо за седалката ускорение и дрифт режим. За разлика от i8 M Next ще бъде способна да минава близо 100 км изцяло на ток.

Всъщност, въпреки външните прилики, M Next няма почти нищо общо с i-колата. Охлаждането е по-добро, аеродинамиката е по-добра, а въглеродната вана, около която е изградено всичко, е направена от рециклирани материали, за да може да се фукате колко еко е суперколата ви.

 

Летящите врати са много ефектен детайл, макар и не съвсем нов за марката, но отвъд тях започва научната фантастика - добавена реалност, навигация, идеални точки за спиране, идеална линия, като вграден инструктор… Всичко това в хедъп дисплея на волана.

Двете седалки са интегрирани в кокпита, направени от “мемори” пяна, така че не се нуждаят от тежка структура. Държачите за чашите са жироскопични, така че не се притеснявайте от разливане - не е възможно.

По въпроса за оранжевия цвят - признаваме, раздвоени сме. Приемаме го като начин да привлекат вниманието към прототипа и много се надяваме да не стигне до серийната кола. Или поне не в този си вид...

 

Най-достъпният хибриден SUV?