Новото Audi S8 идва с 571 коня от 4.0 V8 TFSI и прави 0,8… литра на 100 по-нисък разход отпреди

  • Галерия с 18 снимки. Галерия с 18 снимки.

03 Jul 2019

Защо Audi не цитират данните за ускорение на новото S8?!? Та нали това е най-мощната версия на най-луксозния седан на марката? При това колата не е „изтекла“, а е официално разпратена по интернет от пресслужбите на инголщадци. Иначе, немците цитират доста неща, без споменатото… неспоменато от тях ускорение.

Моторът е V8, първият и най-вероятно ще остане единствен в гамата на A8 – 4.0 TFSI с две турбини, 571 к.с. и 800 Нм. Потенциал, достатъчен за повече от 250 км/ч, на колкото казват, че е ограничена S8-мицата. И за ускорение от…, а, да, забравихме, че Audi не го цитират.

Казват обаче, че колата е снабдена с 48-волтов алтернатор, превръщат S8 в „мек хибрид“. Системата намалява разхода на гориво с до 0,8 л/100 км, което е важно. Както и ускорението от 0-100, което е…, а, да. Те си знаят.

Друго? Новата топ S-ка идва с quattro, завиващи задни колела, спортен диференциал и активно окачване. Нова функция на последното е повдигането на колата с 50 мм, при издърпване на дръжката, за да може човекът да се плъзне вътре изгаряйки по-малко калории. Също така системата, която работи с въздушни елементи, електрически актуатори и камера, следяща пътя, намалява наклоняването на купето в завой до 2,5 градуса при 5 градуса със стандартно окачване.

Още? В Китай, САЩ и Южна Кореа, Audi ще продават S8 само с дълга база. Що се отнася до стандартното оборудване, ще го пропуснем, защото логично включва доста работи. Разгледайте галерията и, в случай, че сте пропуснали, гледайте подробния ни тест на новото A8 в изпълнение 50 TDI.

Лукс от Китай!