Porsche Taycan Turbo S на DizzyRiders. Специфицирахме колата с абсолютно всички възможни екстри


18 Sep 2019

Porsche Taycan Turbo започва от 303 232 лв. с ДДС, а по-мощната версия Turbo S, която, може да се купи за най-малко 368 948 лв. И оттук се започва с плюсовете, в случай, че не искате да карате базов Taycan, било то сaмо с ‘Turbo’ (само надпис, защото… ами, няма как да има турбо) или с допълнение ‘S’.

Първата възможност…, всъщност, от Porsche ви задължават да изберете между две задължителни опции: ‘Mobile Charger Connect’ за 2151 лв. или по-широката му версия, ‘Mobile Charger Connect & Home Energy Management’ (3236 лв.), каквото и да означават и двете. Оттам нататък вече сте свободни да изборате опции по желание, от цвят, джанти, седалки и апликации в интериора, до тип бордово зарядно и… топлинна помпа.

Ние се постарахме да специфираме възможно най-капризния Taycan Turbo S, защото вече всички знаем колко най-малко може да ни струва удоволствието да караме първото електрическо Porsche, но не знаехме колко най-много. Макар, че за най-капризните, немците предлагат услугите на ‘Porsche Exclusive Manufaktur’, където цената може да доближи тази на истинска летяща чиния, от първи собственик, на реални светлинни години. Та, как и докъде напомпахме нашия редакционен Taycan Turbo S, започващ от почти 370 хил. лв.

Избрахме си готиния цвят ‘Carmine Red’, който седи жестоко на 911 GTS, а предполагаме и на Taycan. За него „изхарчихме” още 4724 лв., като сменихме и джантите с ‘Exclusive Design’ за 1086 лв., просто защото системата не приема извора на най-скъпите (8171 лв.) ‘Aerobaldes Carbon’. Отвън също избрахме ‘Carbon Design’ пакет с по-агресивна визия на предницата и задницата (9212 лв.), ‘SportDesign’ огледала с карбон отгоре (2952 лв.) и решихме, че е добре тези огледала да се прибират електрически, за което Porsche ни поискаха още 590 лв. Накрая завършихме екстериора със също боядисан в ‘Carmine Red’ надпис отзад, който се доплаща 470 лв. Интересна опция е да си поръчате в черно иначе жълтите спирачни апарати на серийната карбо-керамични дискове. Седят супер на червения екстериор, но понеже искахме най-скъпото, доплатихме 1629 лв. за тази опция.

Похарчихме доста пари в интериора. Решихме го в ‘Club Leather’ кавява кожа за 4381 лв., покриващи стандартните за ‘S’-ката адаптивни спортни седалки (които обаче отпадат, ако искате функцията вентилация), централната конзола и таблото. Специфицирахме колата и с панорамен покрив за 3189 лв., а останалите стъкла избрахме да са шумо и термоизолирани, затъмнени – още 3650 лв. А оттам само се започна… Добавихме си масаж и вентилация за 3990 лв., странични въздушни възглавници отзад (816 лв.), спортен GT волан за 532 лв., отделения за вещи под предните стелки, реално допълнителни отвори за 473 лв., както и йонизатор (567 лв.) и пожарогасител, в случай, че нещо даде лошо на късо (297 лв.).

Накрая приключихме с бял циферблат на „часовника” на Sport Chrono пакета, 684 лв., още две климатизирани зони отзад (1629 лв.), седалки 4+1 (945 лв.), ски сак за 449 лв. и пакет за пушачи за 106 лв., нищо, че не пушим. А, да, коланите избрахме да са ‘Truffle Brown’ за 969 лв., а декоративните елементи вътре, както и ключът, поръчахме в цвета на екстериора, съответно още 590+728 лв. Макар, че можеше да вземем още по-скъпия ключ с кожени апликации (928 лв.), който видяхме при поръчката на щампа с логото на марката на подлакътника (614 лв.) и коженото куфарче – 752 лв. Впрочем, решихме да сменим волана с по-скъп, с алкантара и карбон – 1761 лв., както и по-скъпия ключ.

Аудио и комуникация? Там позициите са само три и ги запълнихме всичките. Отбелязахме дисплей за пасажера за 2031 лв., дигитално радио за 945 лв. и доста готината и също толкова скъпа стерео система Burmester – 9104 лв. за 1455 вата.

По отношение на техниката, добавихме Porsche Dynamic Damping Control (PDCC) за 6496 лв., затъмнени матрични LED фарове (933 лв.), бордово зарядно за 150 кВт (без него няма как да зареждате на макс. скорост) за 828 лв., като също си взехме и зарядна станция (828 лв.) и кабел за зареждане ‘Type 3’, за всеки случай, срещу 590 лв. Поръчахме си и термо помпа, която би следвало да гарантира по-дълъг пробег при студено време, 1535 лв.,  добавихме и ‘Porsche Intelligent Range Manager’ съветника за 567 лв.

Парктроникът също се окава опционален. Ние избрахме най-скъпата система с 360-градусови камери – 2811 лв. В същата графа „Комфорт и асистенти” отбелязахме асистента за нощо виждане 4392 лв., адаптивен темпомат за 4606 лв., а също – за да е удобно – още безключов достъп (2174 лв.) и вграден транспондер за отваряне на гаражна врата (567 лв.). Асистентът за смяна на пътната лента ни коства още 1535 лв. Накрая, при толкова специфициран с „любов” (пари) автомобил, решихме да си го вземем директно от завода. Опция, която се доплаща още 2623 лв.

Резултатът? Успяхме да натоварим базовата цена с 94 661 лв. в допълнително оборудване, без да включваме също исканите от нас, но отказани от конфигуратора персонализирани карбонови прагове (5516 лв.) и джанти (8171 лв.) Иначе щяхме уверено да преминем 100-те хиляди в опции.

Надяваме се да сме ви били полезни с тази конфигурация и нейния разбор, макар, че силно се съмняваме в това. Затова, направете като нас, загубете половин час от живота си и си направете Porsche Taycan по собствен вкус, като кликнете тук.

Фенове сме! A вие?