Диното не лъже: Колко конски сили са останали в BMW M5 (E39) на над 650 000 км?


07 Oct 2019

Започваме тази кратка история с адмирации към собственика на това черно BMW M5 от моделно поколение Е39. Колата в момента е на 409 000 мили, което се равнява на грубо 658 000 километра. Състоянието, в което е машината обаче, определено е много добро. Като знаем как е проектирана и тествана Е39-ката, не се и изненадваме. Всъщност, състоянието е толкова близко до перфектно, че, ако колата беше на Горубляне, щеше веднага да влезе в категория „УНИКАТ! ЕДИН СОБСТВЕНИК! 150 000 КМ! ЕДИНСТВЕНА В БЪЛГАРИЯ!“

Във видеото по-долу може да видите какво се е случило с мощността на 4,9-литровия V8 мотор на Е39-ката. Седанът е качен на дино и мощността е измерена при няколко различни сценария – с функциониращ дебитомер, с разкачен дебитомер и с разкачен дебитомер и нов софтуер за управление на двигателя.

За да бъдат прочетените стойности сравнени, пичовете от канала LegitStreetCars измерват и идентичен автомобил, но на само около 125 000 километра и безупречна поддръжка. Както знаем, каталожните данни за М5 Е39 сочат, че моделът развива максимална мощност от 394 к.с. на коляновия вал. Но какво показва стендът?

Екземплярът с почти 660 хил. километра на часовника отчита 273,2 к.с. на колелата при заводски настройки срещу 207,2 к.с. за по-малко карания екземпляр. Това малко ни изненадва, но, когато от системата се премахне въздушният дебитомер, възможностите са почти идентични, а предимството е за по-новата кола – 309,6 срещу 292,7 конски сили на колелата. Накрая, при тунинг софтуер, разликата става дори по-голяма – 346,7 к.с. срещу 326,6 к.с. на колелата.

Във видеото по-долу можете да видите още интересна информация за М5-цата на над 650 000 километра.

Първородната Godzilla!