Официално: Golf VIII. Тук е с осем мотора, автоматично движение до 210 км/ч. Говори си с коли и светофари в радиус от 800 метра


25 Oct 2019

Изцяло новият Volkswagen Golf официално бе представен на събитие във Волфсбург. Информацията е толкова подробна, че не сме сигурни откъде да започнем. Може би от факта, че Golf идва с цели пет хибридни варианта, два от които с кабел за зареждане и 13-киловатчасова батерия, позволяваща да минете до 60 км на ток.

Отвън

В сравнение с предшественика си колата е малко по-дълга и по-ниска - 4,28 м дължина, 1,79 м широчина и 1,46 м височина. Междуосието също е нараснало до 2,64 м. Каросерията не само изглежда по-остра, тя действително притежава коефициент на аеродинамично съпротивление от едва 0,275. Дизайнът, колкото и да е еволюционен, няма да ви даде възможност да сбъркате новия Golf с предшественика му, когато първите екземпляри се появят по пътищата през декември.

 

И отвътре...

Ако външността ви се струва скучна, то заповядайте в интериора. Добре дошли в дигиталната епоха. Двата големи екрана са серийни, а срещу доплащане ще получите също хедъп дисплей и по-големият 10-инчов сензорен екран. Стандартно колата идва с пълни възможности за свързаност през собствена SIM карта, като предлага услугите We Connect и We Connect Plus, които превръщат  интериора в подвижна WiFi точка, осигуряват онлайн радио и други интернет функции навсякъде по света. 

Изкуствен интелект

VW твърди, че новият Golf ще заложи наложи стандартите по отношение на асистиращите водача системи. Например функцията Travel Assist може да управлява колата до 210 км/ч без да е необходимо шофьорът да върти волана, да ускорява или да натиска спирачките. Новият хечбек от Волфсбург естествено спира сам, в случай че на пътя има човек или едро животно, знае да поддържа  лентата и притежава активно разпределение на спирачното усилие в завой. Golf VIII е и първият модел на VW, който предлага като стандартно оборудване системата Car2X, която предава и приема информация за пътната обстановка от коли и умна инфраструктура (в страните, в които я има) в радиус от 800 метра.

Както вероятно вече сте забелязали от снимките, фаровете на новото поколение Golf изглеждат супер специални. Те носят означението IQ Light LED matrix и са най-доброто, което концерн като VW Group може да предложи в областта на осветяването през 2020 г. 

Какво има в стандартния Golf и какво идва срещу доплащане

Стандартно всички Golf-ове идват с диодни светлини отпред и отзад, безключов достъп, дигиталното табло, 8,25-инчов сензорен екран, системите We Connect, многофункционалния волан, климатроник. И пълния пакет системи за сигурност: за запазване на лентата, система срещу удар отпред, предвиждащата действията на пешеходците система и вече споменатата Car2X.

По-високото ниво на оборудване Life добавя  16-инчови джанти, проектиране на логото върху асфалта (накъде без това), безконтактно зареждане на смартфони, централен подлакътник, автоматично паркиране. 

Style добавя 17-инчови търкала, повече хромирани детайли, 32-цветно амбиентно осветление, завиващи предни фарове, динамични мигачи (тези от Audi) и асистент за лентите.

R-Line идва със 17-инчови джанти Sebring, нови брони, матово черни повърхности, алуминиев скоростен лост и перфорирана кожа в интериора.

Най-скъпата интериорна опция ще бъде добавянето на втори 10-инчов екран на мястото на по-малкия 8,25-инчов. По-големият екран идва с навигация Discover Pro.

Задвижването

Първоначално ще се предлагат следните бензинови и дизелови версии, както и хибридите. На по-късен етап очакваме GTI, GTI TCR и Golf R.

Бензинови: 

90 к.с., 1,0, 3 цилиндъра (нов за Golf)

110 к.с., 1,0 eTSI (48V), 3 цилиндъра (с изключване на цилиндри)

130 к.с., 1,5 eTSI (48V), 4 цилиндъра (с изключване на цилиндри)

150 к.с., 1,5 eTSI (48V), 4 цилиндъра (с изключване на цилиндри)

Дизелови

115 к.с., 2,0 TDI, 4 цилиндъра (изцяло нов двигател)

150 к.с., 2,0 TDI, 4 цилиндъра (изцяло нов двигател)

Плъгин хибриди

204 к.с., 1,4 TSI, 4 цилиндъра, елмотор, 13 кВтч батерия 

245 к.с., 1,4 TSI, 4 цилиндъра, елмотор, 13 кВтч батерия

Първите доставки на Golf VIII се очакват през декември.

Сбогом V10!