Audi R8 V10 със задно предаване вече е достъпно за масово поразяване

  • Жертвате ли скорост за удоволствие? R8 със задно е тук с галерия от 12 снимки Жертвате ли скорост за удоволствие? R8 със задно е тук с галерия от 12 снимки

07 Nov 2019

Audi разполага с огромен набор от бързи коли, които много харесваме, особено когато на задния им капак пише RS и са комбита… Всички те имат нещо общо, което ги прави адски бързи и доста предсказуеми дори за начинаещи - системата quattro. Но има само едно нещо, което обичаме повече от бързи коли и това е бързи коли със задно. 

Затова всички бяхме възхитени, когато миналата година Audi пусна серията R8 V10 RWS - Rear Wheel Series - колекция, ограничена до 999 екземпляра. При това по-евтина от стандартната кола. Вярно, че 540-конният атмосферен V10 не е в своята по-мощна версия Plus, но това са 540 коня, извадени от десет цилиндъра. Без турбо! 5,2-литровият агрегат вади 540 Нм, което също е внушително. Пак повтаряме - без турбо.

И сега идва най-хубавото: Audi реши да предлага колата със задно предаване като част от гамата си - извън обявения по-рано тираж. За целта името е опростено - R8 V10 RWD, така че който е купил първия “ограничен” вариант да не се чувства съвсем прецакан, хах… Може да поръчате версията със задно както като купе, така и като роудстър. Спринтът до 100 км/ч отнема 3,7 секунди (3,8 за Spyder), което е по-бавно от quattro-то, но нима ви пука!? Максималната скорост е 318 км/ч, като версиите със задно са олекнали в сравнение с AWD - купето с 65 кг, а Spyder - с 55 килца.

Подобно на версията с четири задвижващи колела скоростната кутия е 7-степенна с два съединителя. На задния мост работи заключващ се диференциал, който в съчетание с препрограмираната ESC позволява “контролиран дрифт”. 

Идеята за 540 к.с. на задния мост ви харесва? Поръчките започват през януари, а доставките - през март. Цената е 144 хил. евро за купето и 157 хил. за Spyder. Дерзайте!

Quattro срещу xDrive? Коя система е по-добра!?

Първородната Godzilla!