Mechatronik правят Mercedes-Benz W111 с 5,5 V8. Струва около 840 хил. лв.

  • Галерия с 24 снимки. Галерия с 24 снимки.

27 ное 2019

Моля? Това щяхме да възкликнем, ако – както вие –, първо бяхме прочели цената. Ние обаче първо изчетохме всичко в сайта на Mechatronik, немското ателие за мечти. Или поне за нас, защото бихме карали подобен автомобил, с огромно удоволствие. И след като се запознахме с работата им, сме склонни да смятаме, че техните произведения оправдават (донякъде) грандиозната си цена.

Mechatronik GmbH е много малко известна у нас фирма, позната на малцина (поздрави на Чичо Искрен). Базирана е в Плайделсхайм, близо до Щутгарт, и е активна от 1997-ма година, когато гаражът напуска първия прототип на техния M-SL, преработен Mercedes-Benz W113. Оттогава насам ателието модифицира класически модели на марката, W111 и W113. Най-новото им творение е базирано на W116, но за него накрая. Казано по-просто, приемете Mechatronik, като Singer Vehicle Design, но за Mercedes.

Mechatronik се стремят автомобилите им да изглеждат максимално близки до оригиналните, подменяйки сериозно техниката. Основнен компонент в ресто-модифицирането е M113 V8 моторът, който Mercedes-Benz са монтирали в 34 модела и модификации, в периода 1997-2007-ма година. В сайта на ателието пише, че изборът на този агрегат не е бил труден, защото се характеризира с висока мощност и надеждност. Резултатите? Произведения на изкуството, поне за нас. Автомобили, които приличат на класически (и са такива, до голяма степен), но звучат и се движат, като доста по-модерни машини.

Акутуалната гама на Mechatronik е съставена от два основни модела: M-Coupe и M-Cabrio, базирани на W111, както и от M-SL, базиран на W113 'Pagoda'. Първите два могат да се оборудват с две версии на атмосферния M113 – с обем 5 литра и 5,5. По-малкият мотор генерира 306 к.с. при 5600 об/мин и 460 Нм при 2700-4250 об/мин, достатъчни за ускорение от 0-100 за 6,5 сек, когато задвижва купето на W111. По-мощната версия изкарва 360 к.с. при 5750 об/мин и 510 Нм при 4000 об/мин, за 0-100 за 6 секунди. M-SL изпълненията пък получават 4,3-литрова форма на М113 с 279 к.с. при 5750 об/мин и 400 Нм в диапазона 3000-4000 об/мин, достатъчни за 6,5 от 0-100. Скоростната кутия за всички е доказаният 5-степенен автомат на Merc, като с 5,5-литровото изпълнение идва и с диференциал с ограничено приплъзване.

Ателието обаче прави много повече от това да трансплантира средно стари V8-мотори в доста по-стари купета. Автомобилите претърпяват педантична реставрация и модификации в ключови области. Компонентите на окачването например се подменят със специално разработени от KW за моделите амортисьори и пружини, а предните двубутални спирачни апарати са взаимствани от Mercedes-Benz W126, работещи с 286-милиметрови вентилирани и перфорирани дискове. ABS и ASR системите също са новост за тези купета. В резултат и двата модела спират за 42,1 м от 100-0 км/ч, което е значително подобрение спрямо показателите на стандартните изпълнения. Което е добре, като имате предвид, че колите на Mechatronik са електронно ограничени на 220 км/ч.

Екстериорът? Границата е небето. Може да си поръчате всякакъв цвят от оригиналната палитра на Merc за съответния модел, други цветове, както и избор от два типа джанти: 15-ки или 16-ки с ‘Penta’ или ‘Baroque’ дизайн. По-малките идват с гуми 205/65 R15. Интерорът? Също максимално близък до оригиналния, но със съвременни удобства, като климатик и Bluetooth. Що се отнася до качеството на изработката, не се съмнявайте в немци, базирани в Щутгарт, фенове на марката, които сглобяват по едва 5 коли на година.

Цените? Много зависят от конкретната спецификация, от мотора и от това, какво клиентът избере за колата си. Ориентировъчно обаче, M-SL може да стурва около 320 хил. евро, докато M Coupe – 420 хил. евро.

Споменатият в началото W116? Той е най-новият проект на Mechatronik и не използва M113 мотора, а още по-мощния и доста по-нов M156. Тоест, големия 6,2-литров атмосферен AMG V8, задвижвал SLS и други силни модели. За него обаче все още няма нищо, освен това обещаващо видео.

Текст: Иван Монев

Коментари
Коментирай

Sending ...