Това е новият Jaguar F-Type. Най-мощната версия е 575 коня, а ръчката вече е история

  • Галерия с 23 снимки. Галерия с 23 снимки.

03 Dec 2019

Jaguar F-Type е страхотно спортно купе, което обаче първо дебютира, като кабриолет през 2013-та. И в двете форми бе красиво, имаше възможност да се поръча с 5-литровия ‘Supercharged V8’ с 550 коня и чисто задно предаване. При-каз-ка. И, да, звукът: Jaguar F-Type бе един от най-яко звучащите автомобили на пазара, което важеше не само за V8 версиите, но и за 3-литровия V6. Малко по-късно се появи и 4-цилиндрова версия, нови LED фарове, както и няколко специални издания, в това число и откачения и ограничен в 250 броя Project 7 с 575 к.с. И задно.

Новият F-Type? Най-видимите разлики са отпред. Муцуната е изцяло нова, фаровете вече не са изтеглени назад, а са по-тънки и хоризонтални, което… все още не сме сигурни, че ни допада. Безспорно, колата изглежда страхотно, но при положение, че Mk1 бе толкова готин, все още ни е трудно да преценим дали този ни допада повече. Трябва да видим колата на живо, преди да сформираме окончателно, лично нашето си разбира се, мнение.

Няма да изреждаме какви са останалите дизайнерски промени, защото самите Jaguar са се постарали да заснемат и монтират приятно видео по темата. Ще кажем обаче какви са техническите новости и двигателната гама.

Вече няма версия с механични скорости. Малко е тъжно, че изгубихме още една ръчка, но явно анализът на продажбите си е казал тежката дума. Всички нови F-Type ще идвт с много добрия 8-степенен автоматик ZF, който обаче е „рекалибриран за още по-бързи и точни смени, на база наученото от развиващия 320 км/ч Jaguar XE SV Project 8”.

Двигателната гама започва от познатия и отпреди 4-цилиндров 2-литров турбо агрегат с 300 к.с. и 400 Нм, който се предлага само със задно предаване. След него е 3-литровия V6 с 380 к.с. и 460 Нм (избор от RWD или AWD), а 5-литровите компресорни V8 изпълнения са две: 450 к.с. и 580 Нм, също с избор между задно и двойно предаване. F-Type R оглавява гамата с 575 к.с., 700 Нм, 25 коня и 20 Нм повече отпреди и задължителното AWD.

Динамиката? Най-слабата версия с единия централен ауспух вдига 0-60 мили/час за 5,4 сек (което означава 0-96 км/ч или около 5,6 сек за 0-100 км/ч) и развива 250 км/ч. Ускорението на V6 F-Type с двете централни тръби не се споменава, но от Jaguar казват, че V8 модификациите с 450 к.с. вдигат 0-100 км/ч за около 4,6 сек и развиват 285 км/ч, без значение дали са със задно или двойно задвижване. Топ изпълнението идва само под AWD форма, прави 0-100 км/ч за около 3,7 секунди и спира да ускорява също при 300 км/ч.

Други новости? V6 версията не се предлага за всички пазари, като за нас тя е с най-красиво изглеждащата задница от всички. Идва стандартно с диференциал с ограничено приплъзване, а върховият R е и с преработено окачване, „за повече контрол и стабилност”, казват британцте. Що се отнася до звука, Jaguar бяха направили 18 различни прототипа преди дебюта на модела през 2013-та, с разлики единствено в изпускателните системи. И това си личеше, защото този модел звучи опианяващо с V6 и покъртително с V8. Вторият може да звучи, като взривяваща се фабрика за фойерверки.

Преди няколко години карахме 5-литровия F-Type с 550 к.с., който изтряскваше още при палене. При фейслифта обаче има т.н. ‘Quiet Start’ режим, пазeщ съня на съседите. Интересното е, че преди броени дни  Mercedes-AMG въведоха обратното: шумен старт с отворени клапи на изпъскателната система, наречен ‘Emotion Start’. И при двете марки могат да се избират по желание.

Промените вътре са по-малко, дизайнът не е променен, използват по-качествени материали, а таблото вече е изцяло дигитално: 12,3-инчов панел, като при обновения Jag XE. Има и няколко значки с надпис ‘JAGUAR 1935’ годината на основаване. Кабриото? За разлика от дебюта на модела преди шедт години, когато бе представен първо със сгъваем гюрук, а малко по-късно под формата на купе, този път JLR показват само няколко снимки на роудстъра.

Какво мислите за новия Jaguar F-Type? „Старият беше по-хубав.” или „Колата е адски красива!”. Или пък друго? 

Много практичен и интересен!