Този Mercedes-Benz SL 73 AMG поскъпна с 500 000 лв. за 15 месеца
Това се казва инвестиция. Да вземеш чудесен 1999 Mercedes-Benz SL 73 AMG за 325 000 евро и 15 месеца по-късно да му искаш… 575 000 евро. Всички лесно можем да обърнем тези суми в лева, но все пак ще ги изпишем, защото така ситуацията изглежда още по-фрапантна.
През септември 2018-та писахме за същия този SL 73, който се продаваше през Autoleitner за еквивалента на 635 хил. лева. Шестотин тридесет и… Днес виждаме същата кола, на същите 44 539 км., но с различна цена – 1 124 602 лв. и 25 стотинки, ако трябва да сме точни с превалутирането. Милион и сто хиляди лева, с които може да си вземете – освен, какво ли не -, легендарен 300 SL, макар и в сравнително лошо състояние, защото добрите са по над 2 млн. лв.
Тоест, за 15 месеца, този Benz е поскъпнал с половин милион лева или с по над 30 хил. лв. на месец. Не знаем дали офертата не е подновена от същия човек, който тогава не е намерил нов собственик на роудстъра или пък „новонамереният” е решил да (се опита, за сега) направи едни бързи €250k. Как мислите, заслужава ли този автомобил подобен етикет?
SL 73 AMG се задвижва от масивният V12 M120S. Това е най-големият мотор вграждан някога серийно в SL, а почти сигурно и в кола на Mercedes-Benz. Показателите му са чиста наслада: 7,3-литра, една дузина цилиндри, максимална мощност 525 к.с. и максимален въртящ момент 750 Нм. Седемстотин и петдесет нютона, през 99-та. Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 4,6 секунди, 0-200 за 15,3 и максимална скорост, когато се деактивира ограничителя, 302 км/ч. Триста и два в 2-тонен луксозен роудстър, през 99-та. Нищо чудно, че Хорацио Пагани избира този мотор за Zonda.
Разгледайте обилната галерия с прекрасния SL 73, споделете какво друго бихте си купили за тези пари, след което може да кликнете на тази снимка тук, която ще ви отведе до подробен материал посветен на култовата модификация.