Продават този 1969 Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 'Red Pig'. Бихте ли платили €200k?


21 Jan 2020

Много важно уточнение, още в началото. Този 1969 Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 'Red Pig' не е оригиналната кола Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG 'Rote Sau', а реплика. Което обаче не ни притеснява по никакъв начин, тъй като дори Mercedes не разполагат с оригинал, поради тъжната съдба на екземпляра, шокирал света с 2-рото си място в „24-те часа на Спа“ през 71-ва. Реално колата, която дава мощен тласък на славата на AMG.

Екземпляр, който в последствие е продаден на френския самолетен производител Matra, за да служи за тестова платформа на колесници и самолетни гуми. Отзад в пода е изрязан отвор, през който могъщото AMG буквално е пускало колесник... Работен кон, уморен до смърт. Тъжно, но факт. Ханс Ауфрехт и Ерхард Мелхер, заедно с Ерих Ваксенбергер, създават общо 5 автомобила, три състезателни и два тестови. В момента единственият оригинален се намира в музея Mobilia Automotive във Финландия, докато Mercedes-Benz си създадоха (почти, ако питате Ваксенбергер) напълно точна реплика на колата през 2005-та.

Обратно към „Червеното прасе“ от галерията. То е започнало живота си, като напълно здрав 1969 Mercedes-Benz 300 SEL (оригиналът от „Спа“ е преработен след катастрофа), претворен от ателието Arthur Bechtel Classic Motors, Бьоблинген, Германия. За разлика от оригинала, под предния капак на въпросния Benz работи 6,3-литров M100 V8 с 250 к.с., свързан към 6-степенна механична кутия. Легендата от „Спа“ е разчитала на разпробит до 6,8 литра мотор с около 420 к.с. и 4-степенен автомат, който обаче е бил сменен с 5-степенна механична кутия ZF след състезанието. 

Arthur Bechtel Classic Motors изработват тази реплика по поръчка на корейски господин, който я кара едва 800 км, преди да я обяви за продан. Колата фигурира под лот №148 в търга на RM Sotheby's, който ще се проведе в Париж на 5-и февруари. Цената? Автомобилът е обявен без резерв и с диапазон 150 000-200 000 евро.

 

Фенове сме! A вие?