Octavia RS вече е плъгин хибрид: Минава 60 км за левче, но спринтира по-бавно от стария RS


04 Mar 2020

След седмици на подгряващи снимки, сякаш чакаме нов модел на Bugatti, Skoda най-накрая показа официално новата Octavia RS. Както вероятно знаете, голямата новина е в използването на плъгин задвижване: Octavia RS е получила електромотор, батерия и кабел за зареждане, които да помагат на 1,4-литровия бензинов мотор. На практика рецептата е същата като при представения преди броени дни Golf GTE. 1,4-литров бензинов турбо мотор със 150 к.с., на който помага малък електромотор със 112 к.с. Системната мощност е 245 к.с., комбинирани с 400 Нм. Хубавото е, че електромоторът осигурява забележително междинно ускорение, макар официалните 7,3 секунди до 100 км/ч да не звучат особено въодушевяващо. Старата RS245 достигаше 100 км/ч за 6,6 секунди.

Ако не сте почитатели на хибридното задвижване - спокойно. Малко по-късно през годината ще се появят конвенционалните варианти с двулитров бензинов и дизелов мотор, каквито вече видяхме при Golf GTI и GTD.

Ако обаче още четете този текст, то вероятно нямате нищо против нововъведенията на нашето време. 13-киловатчасовата батерия осигурява забележителен пробег от 60 км изцяло на ток, което превръща бързата Octavia в един от най-икономичните и екологични модели на Skoda. Зареждането от нормален контакт отнема шест часа и ще ви струва малко повече от левче по актуалните тарифи в момента.

Skoda предлага Octavia RS iV както като хечбек (всъщност лифтбек), така и като комби. Вижте галерията! Лесно ще познаете RS iV на улицата по новите светлини за мъгла, характерните джанти (серийно 18-ки, опционално 19-ки) и по-агресивните брони. Лифтбекът получава и малък спойлер на задния капак, докато комбито има аеродинамичен каскет над капака на багажника. Кабелът за зареждане с ток е на предния ляв калник.

Остава да разберем какво мислите за Octavia RS iV и бихте ли я предпочели пред Golf GTE...

Сбогом V10!