Официално: Golf GTI и близнаците му GTE и GTD


27 Feb 2020

Само няколко дни преди официалната премиера на автосалона в Женева на 3 март, VW представи версията GTI на осмото поколение Golf. Най-лесният начин да познаете GTI на улицата е по пчелните пити в предната решетка, в които (опционално) може да поръчате система от пет стилни фара за мъгла.

Дневните диодни светлини са свързани с цветна лента, минаваща по цялата широчина на предницата. Тя е червена за GTI, сребриста за GTD и синя за GTE. И за трите стандартните джанти са 17-ки, като в списъка с опциите откриваме 18 и 19-инчови.

В задната част се открояват малкият дифузьор, комбиниран със спойлер на покрива и легендарното означение GTI, което вече е в центъра на капака. GTI е с два ауспухови накрайника в двата края, GTD - с два вляво, а GTE крие тръбата под задната броня и се прави на по-еко, отколкото е.

И след като разказахме за всички дреболии, нека стигнем до същината: задвижващите системи. GTI  идва с 2-литровия EA888 TSI, който тук произвежда 245 к.с. и 370 Нм. И най-хубавото - стандартно колата се предлага с 6-степенна ръчка! 7-степенният автоматик с два съединителя е допълнителна опция.

Дизеловият GTD използва също 2-литров 4-цилиндров мотор, който осигурява 200 к.с. и 400 Нм, като той се предлага само със 7-степенната скоростна кутия с два съединителя. GTD е оборудван с два каталитични конвертора SCR с двойно впръскване на AdBlue.

Най-високотехнологичен и най-бърз ще бъде вариантът GTE. Той използва по-малък и лек 1,4-литров бензинов турбо мотор със 150 к.с., към който е добавен електромотор със 112 к.с. за обща комбинирана мощност от 245 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Единствената трансмисия тук е 6-степенна DSG. Батерията е нараснала до 13 кВт, с които при спокойно шофиране в града може да минете до 60 км изцяло на ток. Бензиновият мотор се включва само при по-агресивно шофиране или скорости над 130 км/ч. Точни данни за ускорението и максималната скорост още няма, но очакваме GTE да се справя най-добре до 100 км/ч, предвид електрическата си помощ.

Големите новини при окачването са свързани със системата Vehicle Dynamics Manager, която контролира блокирането на електронния диференциал и адаптивното окачване. GTI и GTD са със сантиметър по-близо до асфалта спрямо стандартния Golf.

Интериорът запазва класическите седалки на райе (запазена марка за GTI), но това е единственото, което може да се нарече класическо тук. Innovision Cockpit съчетава 10,25-инчовия екран зад волана с 10-инчовата инфоразвлекателна система. Амбиентното осветление поддържа 30 цвята. Стандартно всяка от трите коли идва с асистент за лентите, автоматично спиране в случай на опасност, следене за пешеходци и модул за комуникация с умни светофари. Да живее XXI век!

Сбогом V10!