Страхотен Mercedes-Benz 500 E 6.0 AMG. Колко бихте платили за него?

  • Галерия с 20 снимки. Галерия с 20 снимки.

16 Mar 2020

Ако ни питате кога ще спрем да пишем за W124 500 Е, Е 500 и модификациите 6.0 AMG, ще ви отговорим с ни-ко-га! Защото тези автомобили са и ще си останат икони, определяни, като най-истинските модели на Mercedes-Benz.

За конкретния екземпляр. Автомобилът е произведен през 1993-та, в модификацията 500 E, за която може да прочетете подробно малко по-надолу. Черен, ‘Blauschwartz’ металик (DB199), с черна кожа, класическа и много търсена комбинация. В някакъв момент колата е внесена в Япония, където AMG Japan извършват модификациите, за да я превърнат в 6.0 AMG, от които се говори, че съществуват не повече от 35 броя, в цял свят.

RM Sotheby’s пишат, че покупната и цена, като нова, е еквивалентна на „над 100 000 евро“ днешни пари. Само прекрасните 17-инчови джанти AMG са стрували днешния еквивалент на 8000 евро. Този екземпляр е на под 85 хил. км, след сервизиране на скоростната кутия и двигателя. В описанието също пише, че е изцяло пребоядисана, с нови гуми и акумулатор.

За колко се продава? Все още не е обявена търсената сума, това ще стане с наближаването на търга в Есен в средата на юни. Цената обаче със сигурност ще бъде над 100 000 евро.

За 500 Е/ Е 500. Това е кола, към която никой не трябва да бъде безразличен и която всеки дори малко вълнуващ се от автомобили човек, трябва дълбоко да уважава. Защото W124 е един от най-истинските модели на Mercedes-Benz правени някога, а Е 60 AMG, най-мощната и ексклузивна модификация излизала някога от завода на Mercedes. И от този на Porsche.

E 60 AMG е де факто топ версията на вече топ версията 500 Е/Е 500, кола в чиято разработка взима участие и Porsche. Кола която се е сглобявала на ръка в продължение на 18 дни и кола, която е деляла една производствена линия с... Audi RS2, първото супер комби и също машина с иконичен статус. Питате ли Porsche за Е 500 и те ще ви отговорят с „Jaa, der Typ 2758“, както документално водят колата в Щутгарт.

E 500 (и 500 E, преди фейслифта и преместването на буквата, формирала E-Class, като название) се произвежда в периода 1990-1994 г. (реално до 1995 г.) Двигателят е 5-литров V8 с 326 к.с. и 480 Нм, а ускорението до 100 отнема 6,1 сек. Впечатляващи цифри за луксозен седан, като тогава единствено M5 Е34 притежавало подобни характеристики. През 92-ра обаче Merc решават да замесят и тогава отделното ателие AMG. Задачата на хората в Гросапах е да облекат 6-литровия V8 М119 мотор на SL 600 R129, в дрехите на E 500 и така се ражда и най-мощната Е-Class W124 правена някога - харизматичната E 60 AMG. Мощността на супер седана е 381 к.с. при 5500 об/мин и 580 Нм при 3750 об/мин. Той е свързан към 4-степенен автоматик, пращащ тягата към задната ос. Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 5,2 сек и максимална скорост ограничена на 250 км/ч, въпреки че не сме сигурни дали тази „спънка“ не е вече премахната.

Към залеза на W124 обаче AMG прави още по-специални изпълнения с близо 400 к.с. Произведените коли са едва 45, но на по-късен етап собственици на E 500 и 500 Е пращат колите си в AMG, където ги превръщат в е Е 60-ки. Документацията на оригиналните екземпляри съдържа записа „Option 957 - AMG Technology Package“.

Разгледайте прекрасната галерия с 20 снимки, след което може да кликнете на това разкошно E 60 AMG, което се продаваше за 300 хил. лв.

Много практичен и интересен!