Puch 500 GE е първата G-класа с V8. А това е първият екземпляр, произведен въобще!


19 Mar 2020

Mercedes-Benz Geländewagen. Можем да изпишем няколко страници за легендарния модел, но ще се ограничим в една, защото посвещаваме материала само на колата от снимките, която е много специална.

Защото този 1993 Puch 500 GE е първaта модификация на G, която се продава с V8 мотор. А конкретно тази кола, с шаси VAG46322817908717, е първият V8 екземпляр на G-клас, произведен някога. Ориентировъчната цена все още не е обявена, което ще стане с наближаването на търга на RM Sotheby's в Есен през юни.

Един от само 3 броя Puch 500 GE, като Steyr Daimler Puch произвежда общо 446 броя G V8, между между 1993 и 1994, но само три с емблемата на Puch. Първият от които виждате на тези снимки.

Автомобилът е бил използван за хомологация и тестове от журналисти, както също така присъства и в брошурите на модела и списания от онова време. Боядисан е в Amethystblau’ металик с код DB3338, а салонът е комбинация от черно и сиво.

Серийното оборудване е много богато, включващо предни електрически предни седалки с подгрев, круиз контрол, ел. люк на покрива, алуминиеви джанти, степенки под праговете, както и превърналите се в класика защитни тръби и решетки пред фаровете отпред.

Двигателят? M 117.965 E 50 с 237 к.с. и 365 Нм. Мощност, която изглежда малка на фона на днешните V8 машини, но като имате предвид, че базовата бензинова 230 GE е разполагала със 125 коня, а дизеловата 250 GD – с още по-скромните 92 к.с. V8 версията ускорява от 0-100 км/ч за 11,4 сек и развива много добрите за времето (и формата) си 180 км/ч, докато базовата 4-цилиндрова машина може да се похвали с 20 сек, а нафтовата с 27.

Не, че динамиката на този Puch 500 GE е от значение днес, толкова, колкото е била тогава. От значение днес е това, че е първият по рода си и начало на една легендарна комбинация – G + V8. Комбинация, която може да гледате в най-новата генерация G 500, като кликнете на заглавната снимка на нашето видео, тук долу.

Супер симатяга!