Suzuki Swift Sport вече е… хибрид с по-ниска мощност?


23 Mar 2020

Suzuki Swift Sport е една от най-добрите за каране малки коли, особено, когато погледнем съотношението цена/удоволствие. И бе един от последните компактни хечове, оставил атмосферната технология и преминал към турбо пълнене. Това се случи с представянето на актуалното 4-тото поколение от 2017-та, с кодово означение A2L, чиято ‘Sport’ версия се задвижва от много приятния 4-цилиндров K14 ‘BoosterJet’ със 140 коня.

За 2020-та обаче, Suzuki са хибридизирали най-спортната модификация на Swift, с цел отговаряне на все по-строгите изисквания за екология. В резултат задвижването вече се казва K14D Hybrid, при което към турбо двигателя е прибавен и синхронен ел. мотор с мощност 14 к.с. (10 кВт) и 53 Нм.

Ел. машинката e стартер/генератор, таботещ с 48-волтово напрежение, за разлика от останалите хибриди на Suzuki, които разчитат на по-скромните 12 волта. Освен това, ел. моторът никога не задвижва предните колела директно, а по-скоро помага на ДВГ-то, докато турбината се развърти. Също така и помага на колата при т.н. ‘coasting’ – движение с постоянна скорост.

В резултат колата е по-икономична и екологична, по данни на Suzuki, макар, че сравнението с модификацията от края на 2017-та е трудна, поради различните протоколи на измерване. Все пак японците са дали 106 г/км CO2 за хибрида, при 127 за предходната нееликтрифицирана версия (по NEDC). По WLTP, Swift Sport Hybrid гори комбинирано 5,7 л/100, а минималните данни са кръгло 5 на сто.

Интересно е обаче как се е отразил този стремеж към постигане на по-ниски нива на отрботилите газове, на динамиката? За съжаление негативно. Новoто SSS е и най-бавното: 0-100 за 9,1 секунди в сравнение с 8,1 секунди на колата, излязла преди малко повече от 2 години. Максималната скорост остава непроменена – 210 км/ч.

Причините за по-бавния спринт са две. Едната, увеличаването на масата на колата с 50 кг – 1025 при предишни 925, а другата – по-ниската мощност. Да, не го очаквахте, но е факт. 2020 Suzuki Swift Sport Hybrid разполага със 129 к.с., което е с 11 по-малко отпреди. Въртящият момент обаче е с 5 Нм повече, 235 Нм между 2000 и 3500 об/мин.

При разглеждане на файла с техническите характеристики на новия модел така и не ни стана ясно дали това е сумарната системна мощност или само на K14 мотора. Без значение, жалко е че колата е по-бавна, но пък си остава достатъчно пъргава, за да доставя удоволствие.

Разгледайте галерията, след което може да кликнете на този Swift Sport, подготвен от HKS – мощен е 200 коня и изглежда, като… мечта.

Фенове сме! A вие?