MINI V8 с мотор Maserati и 460 коня? Защо не?
Можем да дадем няколко причини защо това творение на френските откачалки (харесваме ги много) от Lazareth не е добра идея. Като например тази, че 460 коня на задните колела и междуосие, малко по-дълго от това на скейтборд, определено не е рецепта за стабилност.
Но пък проектът е откачено-готин, каквито са всъщност всички неща, излизащи от работилницата на Lazareth. Кликнете после на този LMV 496 – летящ мотоциклет с 4 реактивни турбини, или пък на следващата снимка, което пък е „по-нормален“ байк, само защото не лети или поне не буквално. Той се казва Lazareth LM847 и се задвижва от 4,7-литров Maserati V8 с 470 коня.
Но, обратно към ‘MINI’-то. Явно е, че минималистичният му дизайн е повлиян от класическия Moke, като под малкият преден капак е поставен споменатия по-горе 4,7-литров V8 от Maserati. Тук развива 560 к.с. и 520 Нм, задвижващи 850 кг. Толкова тежи количката, чиито панели са изработени от алуминий. Това значи съотношение маса/мощност от 0,65/1, иначе казано, на всяко конче се пада да дърпа по под 700 грама…
Вероятно ще върви. Лазарет е използвал и вървящата с мотора скоростна кутия, 6-степенна роботизирана, командваща се и чрез пера от волана. Французите не казват нищо за динамиката, но са качили видео, което спокойно може да пуснете от 02:00, тъй като първите две минути са само V8 звук и асфалт. Готини кадри, но писващи след 40-50 секунди.
А относно най-мощните MINI-та, може да кликнете на снимката на този Clubman JCW – мощен е 306 коня и го карахме няколко дни. Предлагаме ви подробен тест и яка галерия.