Това BMW 323i Touring е с над 900 коня от 3-литров Toyota 2JZ мотор
SUV пазарът не спира да расте, а VW дори успява да намери подниши между „повдигнатите“ си модели, където да забучи нов SUV. И Volkswagen далеч не са единствените, светът полудя по този клас автомобили, защото – докато една част са наистина практични -, голяма част са просто продавани с етикет „всичко в една кола“. И купувани от хора, които не са сигурни какво точно искат.
Истината обаче е, че универсалната автомобилна формула съществува от много по-отдавна и тя се нарича комби. Руснаците дори я наричат „универсал“.
Комбито, предмет на този материал, е американски проект на човек на име Джейсън Форд, чиито предишен автомобил е бил BMW M3 E36: „Харесвам практичността на четирите врати. Имам двама сина, които возех навсякъде с Е36-цата, знаех, че следващата ми кола трябва да е най-малко с 4 врати,“ казва Джейсън за Speedhunters.
Джейсън се спира на Е46, заради балансираното шаси и огромното разнообразие от тунинг части. А конкретният му избор е 2000 BMW 323i Touring, което той подготвя за смяна на двигателя, без да има представа какъв точно да бъде въпросният. Докато в един момент не чува впечатляващи звуци от дино стенда на свой съсед по работилница.
„Очевидно двигателят се развърташе до над 8000 оборота, исках да знам какво издава тези звуци“. След разходка из сервизния комплекс, Джейсън открива източника на приказния саундтрак – Toyota Supra Mk4, стоварваща малко над 1000 коня на колелата. В този миг изборът за мотор става ясен – 2JZ.
Името на съседа е Лоурънс Шипман, който бързо се превръща в много добър приятел на Джейсън. Последният обаче не искал просто трансплантация на мощен агрегат, а и напълно функциониращи климатик, стерео и други нужни в ежедневието „екстри“. Точно каквито получава, след като Шипман завършва проекта на неговата Е46-тица.
След няколко месеца в работилницата, стават известни и финалните цифри. Мощността на колелата е 931,6 к.с. Деветстотин коня в 3-ка комби, чудесно! В изпълнената в стил М3 предница е монтиран 3-литров 2JZ-GTE VVT-i с турбина Garrett GTX3584, като вътрешностите му, разбира се, са подсилени. Всичко се командва от електроника Infinity, a скоростната кутия също е с произход Supra – 6 Getrag V161 с 6 степени.
Окачването и спирачките получават адекватни за 900+ коня модификации. MCS 2WNR амортисьори, пружини Hyperco, 380-милиметрови дискове и 6-бутални апaрати StopTech отпред и 4-бутални с 355-милиметрови дискове отзад. Японска нотка са и джантите, Advan Racing GT с гуми Toyo Proxes RS1 сликове, когато Джейсън кара на писта.
А той кара. Авторът на материала в Speedhunters пише, че е станал свидетел как черната Е46-ца задминава Porsche GT3-ки и Viper ACR-ри, без проблем, на „Лагуна Сека“. Самият Джейсън казва, че е развил 181.74 мили в час, което са си 292 км/ч. Колата обаче се ползва и за кимпингуване, за пазар, за ежедневна, въпреки карбоновите седалки NRG.
Затова си има и повече от прилично стерео с трилентови Focal Elite, 2-лентови MB Quad и 12-инчов буфер на Boston Acoustics. Иначе казано, комби-мечта. Поне за нас.
Какво мислите вие? Споделете мнението си, като може да кликнете и на това 2004 BMW M3 Touring E46, маскирано като серийно 325 xi.
Фотография: Навийд Йосуфазай; изтоник: Speedhunters.com