7 относително достъпни и не толкова очевидно бързи комбита

  • Merdedes-Benz C 43 AMG T Merdedes-Benz C 43 AMG T
  • Mitsubishi Lancer Evolution IX Wagon Mitsubishi Lancer Evolution IX Wagon
  • Audi Allroad quattro Audi Allroad quattro
  • BMW 550i BMW 550i
  • Volvo 850 T5-R / 850 R Volvo 850 T5-R / 850 R
  • Alfa Romeo 159 Sportwagon 3.2 V6 Alfa Romeo 159 Sportwagon 3.2 V6
  • Chrysler 300C SRT-8 Touring Chrysler 300C SRT-8 Touring

07 Apr 2020

Audi RS 6 Avant, всеки знае, че е адски бързо, колата не го крие с визията си, а цените сa високи, дори на добре поддържаните по-стари екземпляри. Има обаче и „скрити таланти“, често без означения на големите си задни капаци, които същo са много бързи, но или дебютирали в сенките на седящите над тях най-мощни версии или просто модели, които не се набиват на очи. Или модели, които предполагаемо са бързи, а реално – доста по-бързи, отколкото повечето хора предполагат. Затова се поразровихме в mobile.de и проверихме цени и предлагане на някои интересни комбита. Приятно разглеждане и четене.

Mitsubishi Evo IV (2005-2007)

0-100 км/ч: ок. 5 сек.
Макс. скорост: 245 км/ч
Двигател: 2.0, 280 к.с., 355 Нм
Цени: 17 450-29 000 евро

Evo комби. Или по-точно, Mitsubishi Lancer Evolution Wagon. Няма как да сбъркате с покупката на такава кола, освен ако не е била наводнявана или смазвана. Или и двете. Произведени са само 2500 броя, като някои от тях са с 5-степенна механична кутия – о, да! -, а други с 4-степенен автомат и мотор 4G63, но без MIVEC и с по-малко турбо. Комбито е със 70 кг по-тежко, но пък с по-голям багажник. В mobile.de се предлагат само 5 екземпляра. Най-евтиният е на 111 000 км, от 2005-та и е ръчка.

 

Audi Allroad quattro 4.2 V8 (1999-2005)

0-100 км/ч: 6,9 сек
Макс. скорост: 250 км/ч
Двигател: 4.2 V8, 300 к.с., 400 Нм
Цени: 5200-13 800 евро

Allroad quattro, както дебютира модела. Повдигнатото A6 Avant, което вози меко, прави почти всичко, което може и един висок SUV, а в случая – и радва с доказания 4,2-литров V8. Доказан не със здравината си, но с разпространеността. Него можем да намерим в адски много модели, от A8 до R8. С голяма изненада установихме, че в mobile.de се продават само 2 екземпляра с този мотор – най-евтиният е на 200 хил. км от 2002-ра, а най-скъпият е от 2004-та и на 209 хил. км (13 800 евро).

 

BMW 550i Touring (2004-2010)

0-100 км/ч: ок. 5 сек
Макс. скорост: 250 км/ч
Двигател: 4,8 V8, 362 к.с., 490 Нм
Цени: 6990-19 900 евро

Любимото на много българи Е60, тук обаче в комби изпълнението E61 и с позабравения 4,8-литров N62B48TÜ V8. Да, не е M5, не е V10, но е по-надежден от него, като не му липсва и тяга. Учудваме се колко малко предложения има в mobile.de, едва 13. Най-готиният (скъпият) е след фейса LCI и датира от 2007-ма година, с пробег от 184 хил. км. В син металик е и му искат около 40 хил. лв.

 

Mercedes-Benz C 43 AMG (1997-2000)

0-100 км/ч: 5,9 сек
Макс. скорост: 250 км/ч
Двигател: 4,3 V8, 306 к.с., 410 Нм
Цени: 8990-19 900 евро

Наследникът на култовата 190-ка, първият C-Class W202, в най-мощното си изпълнение, даже и комби. Или T-model, както го означават немците. Задвижван от 4,3-литровия атмосферен M113, този C 43 е произведен 4200 пъти, като само 20% от това количество е под формата на комбита. C 43 също е и първата кола, разработена и от AMG, а не модифицирана в последствие, а също и първият C-Class с V8. В mobile.de излизат 9 резултата, най-евтиният е 8999 евро, а най-скъпият – 19 900, за екземпляр от 2000-та, на само 100k.

 

Volvo 850 T5-R/ 850 R (1995-1996)

0-100 км/ч: ок. 6 се
Макс. скорост: 245 км/ч
Двигател: 2,3 5-цил., 225 к.с., 325 Нм
Цени: 10 000 - 44 900 евро

Volvo 850 бе и си остава една от най-готините състезателни коли. Участваше в BTCC през 90-те под формата на… комби. Обикновените хора също имахме/имаме възможността да се порадваме на тази концепция, заради серийното Volvo 850 T5-R / 850 R. Квадратно комби с 2,3-литров 5-цилиндров турбо мотор с 225 коня, идващо стандартно с Pirelli P Zero. Звукът е готин и много характерен, а динамиката – подобаваща: 0-100 за около 6 секунди, в зависимост от скоростната кутия. Има коли с 4-степенен автомат Aisin, но има и с ръчка. Максималната скорост е ограничена на 245 км/ч, а особено готин цвят е ‘Faded Yellow’. Mobile.de изкарва няколко резултата, като има и коли за по 2-3 хил. евро, но тях няма смисъл да обсъждаме. Читавите са от около 10, като най-скъпата е обявена за 44 900! Колата е от 1995-та, на 132 хил. км, в споменатото ‘Избеляло Жълто’ и с ръчка!

 

Alfa Romeo 159 3.2 V6 Sportwagon 

0-100 км/ч: ок. 7 сек
Макс. скорост: 240 км/ч
Двигател: 3,2 V6, 260 к.с., 322 Нм
Цени: 6990 - 8990 евро

Окей, тежи над 1,7 тона и не е с мега красивия и легендарен ‘Bussone’ мотор (като при 156-ицата), но пак, 260 коня, красив дизайн и практичен багажник. А и участва във филм за Джеймс Бонд, където не отстъпва на  карания от „дабъл-оу-севън“ Aston Martin DBS! Значи е супер! В mobile.de намираме само 8 предложения с двойно задвижване Q4 и ръчни скорости. Ценовият диапазон е доста тесен, 7-9 хил. евро, като най-скъпата е от 2006-та и е на само 115 хил. км.

 

Chrysler 300C SRT-8 Touring

0-100 км/ч: ок. 6 сек
Макс. скорост: 260 км/ч
Двигател: 6,1 V8, 431 к.с., 570 Нм
Цени: 18 900 – 22 950 евро

392 HEMI V8. Обемът в инчове, което прави 6,1 литра. Комби с шест и едно ве осем! Кеф. Още повече, че е колата се сглобява в Австрия от Magna Steyr, в случай, че някой се интересува. Нищо, че формите и често изникват, като определение за катафалка. И докато версията с по-малкия 5,7 V8 се предлага с двойно предаване, то тази е само на задно. Проблемът е, че харчи доста и че са скъпи, ако не вземете ударена. В немската „библия за употребявани автомобили“ има само 2, за 18 900 и 22 950 евро.

Лукс от Китай!