Този Mercedes C-Class е с 2,3-литров Volvo мотор с 525 к.с. Направен е за тайм атак

  • Галерия с 22 снимки. Галерия с 22 снимки.

13 Apr 2020

Mercedes-Benz C-Class W203, второто поколение, не е първият автомобил, който изниква в съзнанието ни, когато чуем „тайм атак“. Всъщност, никой C-Class не е, а ако се наложи да си помислим за такъв, вероятно ще си представим някоя W204-ка с турбиниран 6,2 AMG мотор. Но в никакъв случай W203, с… шведски двигател.

Проектът се подвизава в Норвегия и е дело на Матиас Кандевик, бивш механик в Mercedes и, очевидно, фен на моторните спортове. И по-специално на тайм атака. Предната хоби-кола на Матиас е била BMW M30 E30, но с – познайте – същия този Volvo двигател. Норвежецът обаче одрасква тавана на бавареца, което води до това, което виждате на снимките.

Защо по дяво*ите C-Class? Ами, точно заради това, защото няма такива. Не че в тази има много неща, останали от завода. Отвън виждаме стопове от S-Class, както и карбо-кевларени панели. Оригиналният преден капак тежи цели 21 кг, а този поставен от Матиас – едва 2,3 кг. Задният пък е перце, 1,3 кг в сравнение с 11-килограмовият стоманен заводски. В резултат на тези и други мерки за олекотяване, този норвежки тайм атак Benz тежи точно 1200 кг, разпределени перфектно между двете оси.

По-интересното обаче е под предния капак, заедно със свързаните с мотора назад части. Volvo агрегатът е 2,3-литровия 4-цилиндров B230FK, но на мястото на 8-клапановата SOCH глава, Матиас е завинтил 16V DOCH от B234F. Сменено е и почти всичко останало - ковано бутала Ross, Verdi ковани мотовилки, 1680-кубикови инжектори Bosch, захранвани от две помпи Bosch Motorsport 044. Турбината е Garrett GT4094R, а резултатът - 525 к.с. и 650 Нм при 6000 об/мин.

Скоростите също не са от Mercedes, но не са и от Volvo. Петстепенната механична кутия ZF е живяла в BMW M3 E36, а диференциалът – в E28 535M. Списъкът с възли и части обаче е доста дълъг, така че ако искате да се запознаете подробно с него, може да кликнете на снимката долу.

Спирачките са 6-бутални Alcon отпред с 355-милиметрови дискове, а отазад - Brembo с 295-милиметрови и 4-бутални апарати. RAYS 57 Motorsport G07WT-II в Yokohama Advan 17-ки съставят пакета от колела и гуми.

Какво мислите за този нестандартен проект? „Да, супер е!“ или „Този си е хвърлил парите на вятъра“?

Източник: Speedhunters.com; фотография: Пади Макгарт

Много практичен и интересен!