Всичко, което трябва да знаете за Mercedes S-клас W223 - десет години преди да го видим на Горубляне


11 May 2020

Най-продавана луксозна лимузина в света и основен претендент за определението “най-добрата кола в света” - това е S-класата, независимо от възможните дискусии по определението в кавичките. Фактът си е факт - в различен етап от живота си всяка S-класа може да намерите на едно от следните места: срещите на върха на всяка уважаваща себе си международна организация, гаража на НСО, стоянката за таксита пред щутгартското летище и рано или късно - на Горубляне. И за финал – в калта край панелните блокове на Люлин. 

 

За да си осигури почитта на пазара трета ръка обаче Mercedes разчита на малка армия от инженери, които във всеки един момент работят по следващото поколение на модела, без дори да подозират за интереса към продукта им от кварталите в далечна България. Дори в деня на премиерата на новото издание, те вече чертаят линиите, които с вас ще видим на улицата след няколко години. 

W222 вече е на седем години и изцяло новото седмо поколение на гиганта се показва зад ъгъла. Какво ще предлага лимузината? По-дръзка смяна на дизайна, отколкото бихте очаквали от S-клас като цяло. Особено в интериора, който определено е повлиян от Tesla манията в световното автомобилостроене. Нямаме търпение да се докоснем до новото издание на големите екрани на арматурното табло, още повече, че те се разработват от инженерите на Visteon Electronics в София. Те се виждат добре на папарашките снимки.

Задвижващите системи ще включват различни варианти, но до един с някакъв тип хибридна помощ - дали под формата на 48-волтова система, на малки батерии или на плъгин хибриди, способни да минат почти 100 км изцяло на ток. По всяка вероятност както новият 3-литров редови шестак, така и 4-литровият V8 на AMG ще имат 48-волтова подкрепа. С актуалното поколение ще си отидат не само епичният 12-цилиндров двигател, но също така версиите купе и кабриолет.

Премиерата на лимузината трябва да се състои преди края на годината, а продажбите да започнат в началото на 2021. 

Папарашките снимки са на фотографите на AutoEvolution.

Сбогом V10!