Този Brabus 800 EV12 с 800 коня и 370 км/ч или последния Merc-AMG S 65?

  • Галерия с 28 снимки. Галерия с 28 снимки.

20 May 2020

Спомняме си, когато производителите - имат си лиценз, не са просто тунети - от Ботроп представиха Brabus 800 EV12 на изложението във Франкфурт през 2009-та. Реално Mercedes-Benz E-Class W212, но с леко пипнатия от Brabus М275 V12 мотор с обем 5,5 литра, обикновено намиращ се под предния капак на S 600.

„Леко пипнат“ всъщност е сериозна лъжа, защото промените са адски много. Като за начало, Brabus са увеличили работния обем от 5,5 на 6,3 литра. Увеличение в следствие на нов коляновият вал, нови мотовилки и бутала с по-голям диаметър и ход. Главата разбира се също модифицирана, както и валовете.

Всмукателният тракт е разработен от Brabus и включва т.н. ‘ram-air’ система с карбонови въздуховоди в капака, захранвани от истински отвори (рядкост напоследък) в бронята. Турбините също са нови, а постъпващият в мотора въздушен поток „се освежава“ от четири вода-въздух междинни охладители.

Логично, нова е и изпускателната система – неръждаема стомана, завършваща с четири ИСТИНСКИ накрайника. Чухте ли Mercedes? Върнете ни ауспусите преди ДВГ-тата да се превърнат в история!

Резултатът е максимална мощност от 800 к.с. при 5500 об/мин и – внимание! – 1420 Нм максимален въртящ момент, който е наличен още от 2100 оборота! Чудесна новина за 5-степенната скоростна кутия! Която обаче, разбира се, също е подсилена, а за да останат моторът и тя в добри отношения, пикът е електронно ограничен на „едва“ 1100 Нм.

Динамиката: ускорение от 0-100 км/ч за под 4 секунди и максимална скорост от 370 км/ч. Триста и седемдесет с Merc E-Class. Това са по-малко от 40 км/ч спрямо рекорда на мощното 1000 коня Bugatti Veyron. Чудесно.

Конкретният екземпляр, един от само 10 направени, е произведен на 7 май 2009-та и е изпълнявал длъжността „изложбен експонат“ за Brabus, носещ гордо неслучайния си регистрационен номер BOT-EV12. Почти точно 5 години след първоначалната си регистрация, на 5 май 2014-та, колата е продадена на втория си собственик, който сменя табелата със също интересната S-EV800.

Колата обаче бързо влиза в полезрението на нашите любимци от Mechatronik, които освен с ресто-модифициране на класически Benz-ове, се занимават и с продажба на други интересни возила.

В момента този Brabus 800 EV12 е на скромните 18 790 км и се продава за 196 350 евро с 19%-тното немско ДДС включено в цената. Това прави точно 384 хил. лв. горе-долу колкото чисто нов Mercedes-AMG S 65…

Та, въпросът ни е кое бихте избрали от двете: този 11-годишен Brabus с 800 к.с., пробег от около 20 хил. км и само още 9 екземпляра като него или пък „масовия“, но чисто нов S 63 със също добрите 630 коня, 900 Нм и мирис на нова кожа в интериора?

Първородната Godzilla!