Идеалният работен кон: Toyota Hilux… 6.3 AMG с 550 коня на колелата

  • Галерия с 20 снимки. Галерия с 20 снимки.

02 Jun 2020

Ако си мислите, че Toyota произвежда безсмъртния Hilux в Япония – грешите. Марката прави култовия пикап в завода си в Дърбан, Южна Африка, както и в Аржентина. Също и в Пакистан, както и във Венецуела. В Тайланд също…

Този от галерията на Speedhunters и Стефан Котце вероятно е роден именно в Южна Африка, където се подвизава в момента автомобила, като може да се каже, че е и прероден там. Или, по-конкретно, е бил трансплантиран с ново сърце. Два пъти…

Конкретният екземпляр Hilux 7-мо поколение слиза от поточната линия в Дърбан със съвсем нормален D-4D мотор, като по някое време попада в гаража на Куентин Бойлан. Интересен човек с още по-интересни возила, едно от които и карбонов Lotus Exige с мотор от Merc SLS AMG, но за него ще пишем малко по-нататък.

Човек, като Куентин не може да се примири да кара обикновена нафтова Toyota, затова сменя мотора ѝ с… GM LS1 с около 350 коня. След което му попада „на оферта“ ударен Mercedes-Benz S 63 AMG (W221), която той не бави и освобождава от нейното 6,2-литрово AMG V8 M156 сърце (да, 6,2 е въпреки маркетинговата лъжа на немците).

Което сърце попада в коша на белия Hilux. Оригиналите показатели на този двигател при S 63-ката са 525 к.с. при 6800 об/мин и 630 Нм при 5200 об/мин. Тук обаче Куентин слага MoTec M150 ECU, което резултира в 550 к.с. на колелата(!) и 750 Нм още от 1500 об/мин. Супер! Охлаждането? Там няма драми – изработен от нулата радиатор и голяма перка от Land Crusier 120.

Ситуацията със скоростите се оказва доста по-сложна от обуването на ръчно сглобения немски V8 в южноафриканската каросерия. Оказва се, че оригиналната кутия на AMG-то не се разбира особено с MoTec електрониката, което налага опит с оригиналната механична Toyota GD6. Опит, който е описан, като „ужасяващ за каране“ в материалa на Speedhunters. Следват опити с подмяна на различни видове съединители и доработки, и 25-кратно поставяне и махане на кутията, накрая проблемът е решен. Резултатът може да видите в това кратко „бърнаут“ видео на SH.

Спирачната система също е подменена с по-адекватна. Използвани са компоненти от VW Golf R Mk6, а джантите са 20-ичови с гуми 275/40 R20. Що се отнася до интериорът, Куентин го е оставил абсолютно сериен.

Разгледайте галерията, гледайте видеото, след което може да кликнете на тази снимка тук долу. Тя ще ви отведе до историята за друго японско AMG, но този път напълно оригинално – Mitsubishi Galant AMG, от времето преди немците от Афалтербах са се подчинят изцяло на Mercedes-Benz.

Първородната Godzilla!