Защо това 2011 Porsche 911 GT3 RS 4.0 се продава за 930 000 лв.?

  • Галерия с 32 снимки. Галерия с 32 снимки.

16 Jun 2020

Или по-точно за 475 000 евро. Грубо казано 1 милион лева за 9-годишно 911??? Абсолютно да и тази цена си има оправдателна причина, която е… ами, колата, защото е абсолютна мечта, едно от най-яките Porsche 911 правени някога и последното с двигател, плод на гения на Ханс Мецгер.

Мецгер ни напусна преди броени дни, на 90 години, изпълнени със страхотни постижения, успехи и динамика. Затова използваме още веднъж случая да си спомним за него, чрез последната модификация на 911 с негов мотор.

Мотор и то какъв. Развъртащ се до 8500 об/мин (едва с 500 по-малко от червените на най-новото 911 GT3 RS), и генериращ 500 к.с. При 8250 оборота. И също 460 Нм при 5750 завъртания на коляновия вал за една минута. Доста технически данни, но, това е Porsche, така че няма да се извиняваме.

Колата тежи 1360 килограма, готова за път/писта, което – още малко статистика – означава 2,72 кг/к.с. Динамика? Ускорение от 0-100 км/ч за 3,9 секунди, 0-200 за 11,9 и максимална скорост от 310 км/ч. И, 6-СТЕПЕННА РЪЧКА в пода [пускаме сълза].

Porsche произведоха само 600 екземпляра от тази култова модификация, като конкретната кола е номер 46 и е боядисана в ‘Carrera White’. Автомобилът е доставен в дилърство в Мадрид през 2011-та, но по това време в Испания не е имало клиенти за такъв рядък модел. Колата намира първият си собственик в Германия, който я кара едва 1000 км и я продава на втория си притежател, от който P1 Cars я купуват през 2019-та.

Интересно е и, че това 911 GT3 RS 4.0 е поръчано без често срещания за модела ‘M003 Clubsport’ пакет, което означава, че не е оборудвана с предпазна клетка. В момента е на едва 1677 километра, което я прави една от най-малко караните от тази модификация на пазара в момента. Искаме я!

Първородната Godzilla!