Ford възроди легендата Bronco, за да пердаши Jeep Wrangler

  • Дядо и внуче Дядо и внуче
  • Платформата на Ranger е идеална за 35-инчовите гуми на Bronco Платформата на Ranger е идеална за 35-инчовите гуми на Bronco
  • Bronco Sport е по-мека версия на базата на Kuga Bronco Sport е по-мека версия на базата на Kuga

14 Jul 2020

Ford извади шестото поколение на американската икона Bronco - точно 24 години след като спря производството на предшественика му. Целта - да натика Jeep Wrangler в достатъчно дълбока кал, от която нарицателният за целия клас джип да не успее да се измъкне...

 

Bronco идва в три варианта - с две и четири врати, както и като по-малък (и базиран на платформата на Kuga) Bronco Sport. Оригиналът обаче стъпва на платформата на пикапа Ranger и носи всички положителни и отрицателни страни на стоманеното шаси. Включително 17% по-голям ход на окачването спрямо “най-близкия си конкурент”.

Естествено двойното предаване е стандартно, като електрониката позволява превключване между две и четири задвижващи колела. Двигателите, от които може да избират американските клиенти, са два: 2,3-литров 4-цилиндров с 274 к.с. и 2,7-литров V6 с 314 к.с. И двата са бензинови с турбо, при това в комплект с 10-степенна автоматична скоростна кутия. Любопитна е 7-степенната ръчка, която се предлага за по-малкия двигател. Тя всъщност има 6 нормални предавки и една за сериозен офроуд.

 

Ford не споделя нищо за максимална скорост, ускорение и подобни незначителни детайли. За сметка на това научаваме, че Bronco има клиренс от 295 мм и достойната дълбочина на газене от 851 мм. Предното окачване е независимо (опционално е налична предна стабилизираща щанга, която позволява по-голям ход на амортисьорите), докато задното разчита на петраменна система.

35-инчовите офроуд гуми изглеждат страхотно и идват серийно от завода, заедно с амортисьорите Bilstein и електронното блокиране на диференциалите. Налични са цели седем версии с различни пакети, включително за защита на двигателя, трансмисията и други чувствителни на удари в скали елементи отдолу.

Седем са и режимите на движение, като между тях откриваме такива за пясък, кал, както и нещо, наречено Trail Turn Assist, който позволява превъртане на външното колело, за да се позволи повече гъвкавост при офроуд маневри. Навигацията предлага над 1000 топографски карти на идеални райони за качествено затъване в калта.

 

Двувратото и четиривратото Bronco дават възможност на собственика да свали покрива и вратите, както и някои други елементи, които ще бъдат излишни в гората. Bronco Sport го кара по-полека, но има по-реален шанс за поява в Европа.

 

В интериора откриваме най-новото издание на системата Sync на Ford - номер 4. Някои от версиите могат да се поръчат с напълно водоустойчив интериор, който няма проблем да миете с маркуч. Има и удобни места за закачане на камери, телефони или карабинери. О, щяхме да забравим отварачката за бира, вградена в багажника! Е не е ли яко!?

В Щатите цените започват от съблазнителните 30 хил. долара. Засега няма и дума за внос в Европа, но кой знае...

 

Първородната Godzilla!