Mercedes-AMG GT Black Series разцепва мрака със 730 коня и брутално аеро!

  • Галерия с 24 снимки. Галерия с 24 снимки.

15 Jul 2020

Black Series. С този етикет Mercedes-AMG означават най-безкомпромисните си по отношение на динамиката модели. И докато гамата на AMG вече наброява над 70 модела и модификации, то Mercedes-AMG GT Black Series едва 6-ата кола от „черната серия“.

Аерото. Доста заемки от състезателния Merc-AMG GT3. Сериозен преден сплитер, който има и гумен… удължител. Такава система видяхме за пръв път в Porsche 991 Turbo S и допълнително увеличава силата на притискане. Отзад нещата също са сериозни – двуетажен спойлер, настройващ се механично и автоматично, според скоростта. Колата има и нарези в предните калници за намаляване на подемната сила в областта на колелата, както и много сериозни отвори зад предните гуми, за охлаждане на спирачките и мотора. Резултатът е притискателна сила от 400 кг при скорост от 250 км/ч.

Двигателят. Сериозно модифицирана версия на 4-литровия туин турбо V8, който е кръстен M178 LS2. Мазането е със сух картер, коляновият вал е плосък, турбините са по-големи, както и междинните им охладители. Изпускателната система също е променена, а резултатът е най-мощният серийно произвеждан агрегат на Mercedes/AMG - 730 к.с. между 6700-6900 об/мин и 800 Нм в диапазона 2000-6000.

Динамиката. Mercedes-AMG GT Black Series ускорява от 0-100 км/ч за 3,2 секунди, което е точно толкова, колкото и времето на Mercedes-AMG GT 4 door 63 S 4 Matic+ 63 S 4 door AMG GT 4 Matic +… Вторият обаче е двойно предаване, докато Black Series-ът разчита само на сцеплението на задните си Pilot Sport Cup 2 R, разработени специално за модела. На бордовете им дори може да видите графика със силуета на колата. Размерът им е 335/30 ZR 20, а на предните - 285/35 ZR 19. Ускорението от 0-200 също е брутално, 9 секунди, а максималната скорост е 325 км/ч.

Скоростите и окачването. Адаптирана за високия въртящ момент 7-степенна кутия с два съединителя, монтирана на задната ос, за оптимално разпределение на масите. Механизмът е и с подобрено охлаждане за да не каже „чао“ след няколко лаунча. Окачването е сходно с това на Merc-AMG GT R Pro – подлежи на ръчни настройки, като амортисьорите са адаптивни, с три степени на твърдост.

Тракшън контролът. Заслужава отделна подточка, защото системата е различна от останалите, но пък сходна с тази при AMG GT R Pro. Позволява 9 различни степени на приплъзване на колелата и не е свързана с ESP-то, което е супер. Супер е и, че степените се избират чрез голям въртящ се селектор в жълто, стърчащ по средата на таблото.

Интериорът. Изненада – спортен! Много алкантара и карбон, като AMG са заместили лостчетата на вратите с текстилни ленти, за да спестят няколко грама. Сериозно ли? Това е по-скоро маркетингов трик отколкото наистина полезна стъпка, също какъвто е и при Porsche 911 GT3 RS. Колата може да се поръча и с опционалния Track пакет, включващ титаниева предпазна клетка, седалки с 4-точкови колани и пожарогасител.

Цената. Все още не е оповестена, но ще е висока. Плюсът при покупката на Black Series обаче е, че тя може да нараства във времето.

Много практичен и интересен!